رویت آخرین صورتحساب تلفن همراه ،پرداخت اینترنتی قبوض و استفاده از سیستم خدمات غیرحضوری همراه اول



  • سیم کارت
  • راهنمای روئیت اینترنتی آخرین صورت حساب
  • راهنمای پرداخت اینترنتی قبوض
  • راهنمای نظرسنجی وشکایت مردمی
  • راهنمای عضویت و استفاده از سیستم خدمات غیرحضوری E-care
 
 

پس از انتخاب گزینه رویت صورتحساب تلفن همراه ‎‎‎از منوي خدمات مشرکین سايتصفحه ای شامل فرم زیر نمایش داده خواهد شد که پس از وارد کردن شماره تلفنهمراه و کد پستی 10 رقمی و كد امنيتي و کلیک کردن بر روی گزینه تاییدمشترک می تواند صورتحساب میاندوره و پایان دوره تلفن همراه خود را مشاهده و نسبت به پرداختمبلغ قبض به صورت غیر حضوری اقدام نماید.

 

 
 
 
 
 
پس از رویت آخرین صورتحساب تلفن همراه در پرتال شرکت ارتباطات سیار مشترکینیکه دارای یکی از کارتهای بانکهای فوق می باشند می توانند صورتحساب خود رابه صورت اینترنتی پرداخت نموده و پس از مشاهده رسید پرداخت آن را جهتپیگیری (در صورت نیاز) یادداشت نمایند .
 
 


پرداخت اینترنتی قبوض
 
 

پس از رویت آخرین صورتحساب تلفن همراه در پرتال شرکت ارتباطات سیار مشترکینی که دارای یکی از کارتهای بانکهای فوق می باشند می توانند صورتحساب خود را به صورت اینترنتی پرداخت نموده و پس از مشاهده رسید پرداخت آن را جهت پیگیری (در صورت نیاز) یادداشت نمایند .

 ‎‎‎

 ‎‎‎

نظر سنجی از ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات آنها
 
 

شرکت ارتباطات سیار جهت رفاه حال مشترکین خود اقدام به راه اندازی برنامه نظرسنجی از ارباب رجوع و ارتباطات مردمی از طریق اینترنت نموده است. این برنامه جهت دریافت نظرات و شکایات شما پیرامون مسائل مرتبط با ارتباطات سیار می باشد. کلیه مراحل ارسال درخواست های شما از طریق اینترنت صورت گرفته و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد. شما از طریق این برنامه می توانید با تکمیل موارد درخواستی فرم و زدن دکمه ارسال، درخواست خود را به این شرکت ارسال نموده و شماره پیگیری و ثبت را دریافت نمایید. در صورت بروز هرگونه سوال و ابهام در این برنامه می توانید سئوالات خود را به آدرس پست الکترونیکی bazresi@mci.ir ارسال و مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

دسترسي به اين امكان از طريق منوي ارتباط با ما در بخش هاي نظر سنجي- اعلام مشكلات كيفي مكالمه و اعلام و پيگيري شكايات مردمي سايت همراه اول براي كليه مشتركين فراهم گرديده است.


راهنماي عضويت و استفاده از سيستم خدمات غیرحضوری
 
 

 - مراجعه به سایت www.mci.ir

2- انتخاب منوی خدمات غیرحضوری ار صفحه اصلی سایت (شکل 1-1)

 

 

شکل 1-1 
شکل 2-1
3- در صفحه ای که باز می شود مشترک بایستی کلیه موارد مندرج را با دقت خوانده و همانطور که در شکل 2-1 مشخص شده است، گزینه تایید خواندن مطالب را انتخاب نماید.
4- جهت کمک به مشترکین کلیه مراحل ثبت نام، دریافت رمز و استفاده از سیستم خدمات غیرحضوری بصورت فایل های راهنما در کلیه صفحات قرار داده شده که مشترکین می توانند در صورت مواجه شدن با مشکل در هر مرحله آن را مطالعه نمایند. 
5- در قسمت نوع مالکیت، اگر خط متعلق به فرد باشد بایستی گزینه حقیقی را انتخاب نماید و در صورتیکه خط متعلق به سازمانی می باشد و به نام فرد برای آن شناسنامه صادر نشده است از طریق گزینه حقوقی این سرویس را درخواست می نماید.
6- مشترک حقیقی با انتخاب گزینه درخواست عضویت در شکل 2-1 وارد صفحه تکمیل اطلاعات 3-1 شده و بایستی کلیه اطلاعات را مطابق با اطلاعات مندرج در شناسنامه تلفن همراه تکمیل نماید.
 
 
شکل 3-1
7- مشترک حقوقی با انتخاب گزینه درخواست عضویت در شکل 2-1 وارد صفحه تکمیل اطلاعات – شکل 4-1 – شده و بایستی کلیه اطلاعات درخواستی در مورد نام و شماره ثبت شرکت را تکمیل نماید. 
 شکل 4-1
8- پس از ارسال اطلاعات توسط مشترک، پیغامی مطابق شکل ذیل برای وی ارسال می گردد که در این مرحله مشترک بایستی وارد پست الکترونیک خود شده و صحت اطلاعات ارسالی را تایید نماید.
نکته : درصورتیکه مشترک در این مرحله به ادارات دولتی مراجعه نماید، احراز هویت انجام نمی گردد و بایستی قبل از مراجعه ، حتما از طریق پست الکترونیکی خود درخواستش را تایید نماید.
9- شکل 5- 1  پیغامی است که مشترک پس از مراجعه به پست الکترونیکی خود مشاهده نموده و بایستی برروی لینک تایید درخواست کلیلک نماید. با انتخاب این گزینه  پیغامی برای وی ارسال می گردد و مشترک در این مرحله می تواند با اطمینان از  تکمیل مراحل ثبت نام به یکی از ادارات دولتی شرکت ارتباطات سیار مراجعه نماید.
 شکل 5-1
نکته : احراز هویت فقط در ادارات دولتی شرکت ارتباطات سیار انجام میگردد و مشترک نباید به دفاتر بخش خصوصی مراجعه نماید.
10- پس از مراجعه مشترک به ادارات دولتی جهت احراز هویت، درصورتیکه اطلاعات وارد شده توسط مشترک با مشخصات فردی وی در شناسنامه تلفن همراه یا اطلاعات وارد شده توسط مشترک حقوقی، مطابقت داشته و فرد یا سازمان مراجعه کننده مالک خط باشد، مسئول سیستم وی را تایید نموده و رمزهای استفاده از پرتال و ivr را برای وی به پست الکترونیکی که مشترک در زمان ثبت نام وارد نموده، ارسال می نماید.  
 راهنمای استفاده از خدمات غیرحضوری
1- مراجعه به سایت www.mci.ir
2- 
در کادر قرمز رنگ شکل ذیل، در مقابل کلمه ورود مشترک شماره تلفن همراه خود را بدون وارد نمودن صفر اول از سمت چپ، مطابق شکل وارد نموده و کلمه عبور نیز همان کلمه ای است که به آدرس پست الکترونیکی مشترک ارسال شده است. 
 
  3- با انتخاب گزینه ورود برای اولین بار مشترک صفحه ذیل را مشاهده می نماید که بایستی گزینه "قبول دارم "را برای ورود به صفحه اصلی انتخاب نماید.

4-  در صورتیکه مشترکین با هرگونه مشکل در ورود به سیستم یا استفاده از خدمات آن مواجه شوند بایستی مشکل خود را به همراه شماره تلفن همراه خود به آدرس e-care@mci.ir ارسال نمایند .
5-       خدماتی که در حال حاضر به مشترکین ارائه می گردد شامل موارد ذیل می باشد:
-          قطع و وصل مفقودی و قطع و وصل به تقاضای مشترک
 uuid=9735541e-ff0a-4bb1-848b-f92277028a25&groupId=101244bb1-848b-f92277028a25&groupId=10124&t=1261554777553
-          ریزمکالمات 
-          شکایت از مزاحمت تلفنی  
 -          مشخصات pin 
نکته : هزینه وصل تلفن همراه از طریق پرتال نیز مشابه حالت حضوری مبلغ 20.000 ریال می باشد که در قبض دوره مشترک منظور می گردد.

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا