چه کسانی درگذشت ابوی میرحسین موسوی را تسلیت گفتند؟

حاج میر اسماعیل موسوی پدر میرحسین موسوی، امروز چهارشنبه در تهران در گذشت.

آفتاب: حاج میر اسماعیل موسوی پدر میرحسین موسوی دارفانی را وداع گفت.


پدر میرحسین موسوی امروز ظهر در منزل خود دار فانی را وداع گفت و به رحمت خدا پیوست. 


تاکنون از سوی محمدخاتمی، بیت آیت‌الله منتظری، آیت‌الله صانعی، آیت‌الله بیات، خانواده شهید بهشتی، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه، خانواده کروبی، آیت‌الله دستغیب و برخی از تشکل‌های اصلاح‌طلب برای میرحسین موسوی پیام تسلیت ارسال شده است.

در پی درگذشت حاج سید میر اسماعیل موسوی، آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی مصیبت وارده را به خاندان موسوی و فرزندان خادم و برومند آن مرحوم به ویژه مهندس میرحسین موسوی تسلیت گفت.

آفتاب: در پی درگذشت حاج سید میر اسماعیل موسوی، آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی مصیبت وارده را به خاندان موسوی و فرزندان خادم و برومند آن مرحوم به ویژه مهندس میرحسین موسوی تسلیت گفت.


به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، متن کامل پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:


انالله و اناالیه راجعون


خاندان محترم موسوی


خبر درگذشت شادروان حاج سید میراسماعیل موسوی موجب تاسف و تالم خاطر گردید.


مصیبت وارده را بر شما خاندان معزز و به خصوص فرزندان خدوم و برومندشان به ویژه مهندس میرحسین موسوی تسلیت می‌گویم.


خاندانی که خدمات شایسته‌ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی‌مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند.


از درگاه احدیت برای آن مرحوم مغفور رحمت واسعه و برای بستگان صبر و اجر مسالت می‌کنم.


اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام


آیت‌الله‌ عبدالکریم موسوی اردبیلی در پیامی به مهندس موسوی، درگذشت پدر ایشان را تسلیت گفت.

آفتاب: آیت‌الله‌  عبدالکریم موسوی اردبیلی در پیامی به مهندس موسوی، درگذشت پدر ایشان را تسلیت گفت. 


متن این پیام در ادامه می‌آید:


بسمه تعالی


جناب آقای مهندس میرحسین موسوی (سلمه الله تعالی)


از فوت پدر بزرگوارتان مرحوم جناب آقای حاج میراسماعیل موسوی(ره) بسیار متاثر شدم. خداوند متعال ایشان را غریق رحمت فرماید و در جنت نعیم جای دهد.


سید عبدالکریم موسوی اردبیلی

۱۳۹۰/۱/۱۱

سید محمد خاتمی درگذشت حاج سید اسماعیل موسوی، پدر مهندس میرحسین موسوی را تسلیت گفت.

آفتاب: سید محمد خاتمی درگذشت حاج سید اسماعیل موسوی، پدر مهندس میرحسین موسوی را تسلیت گفت. 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سید محمد خاتمی متن کامل این پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


برادر بزرگوارم جناب آقای میرحسین موسوی


“مرگ” یقینی‌ترین پدیده هستی و آغازی است برای زندگی دیگر که جاودانه است و آدمی در گرو انگاره‌ها و انگیزه‌ها و رفتار خویش؛ و خوشا به حال آنان که با ایمان پاک و باور استوار و احساس مسئولیت در برابر حضرت پروردگار و سرنوشت بندگان او می‌زیند و با دل مطمئن به دیدار خداوند منان می‌شتابند.


پدر بزرگوارتان جناب حاج سید اسماعیل موسوی رحمة‌الله علیه، مظهر ایمان و ادب و پاکی و پرورنده فرزندان بزرگواری چون شما، پس از عمری بندگی خدا و خدمت به خلق، اینک جان به جان آفرین تسلیم کرده است. اطمینان دارم که لطف حضرت حق تسلی‌بخش شما است که اهل صبر و توکل هستید و همواره خواستار سربلندی کشور، استواری انقلاب و آزادی و حرمت و رفاه مردم بوده اید.

من این مصیبت را به جناب عالی و همه بستگان داغدار تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از درگاه حضرت پروردگار علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای جناب عالی گشایش عاجل و تداوم خدمت به اسلام و انقلاب و ایران و مردم مسألت می‌کنم.


با احترام

سید محمد خاتمی

۱۰ فروردین ۱۳۹۰


رئیس‌جمهوری سابق ایران در پیام جداگانه‌ای این ضایعه را به میرمحمود موسوی نیز تسلیت گفت.


در بخشی از این پیام آمده است:


انسان مؤمن، شریف، نجیب و صبور جناب آقای حاج سید اسماعیل موسوی پدر بزرگوارتان که عمری را به پاکی و نیکی گذراند به دیدار معبود شتافت تا ان‌شاء‌الله از خوان رحمت گسترده او برخوردار باشد و ما و شما را داغدار کرد.


من این ماتم را به جناب عالی و خاندان شریف موسوی و همه بستگان محترم به‌خصوص خواهر ارجمندتان، مادر بزرگوار شهید موسوی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند قادر متعال برای آن فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان گرامی شکیبایی و پاداش نیکو و تندرستی و برای جناب‌عالی که از شایستگان ارجمند این مرز و بوم اید طول عمر و دوام توفیق خدمت به اسلام و انقلاب و ایران طلب می‌کنم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا