رسم کدام مذهب و سنت است ...!؟

محمد رضا شوق الشعراء

رسم کدام مذهب و سنت است ...!؟

چه کسانی سعی در از بین بردن آرامش مراسم ختم صدوقی داشتند!؟

خاتمی بهانه است!؟ مسئله چیز دیگریست!؟


در حالیکه هزاران نفر از مردم یزد، در روز بعد از مراسم عمامه گذاری فرزند شیخ محمد علی صدوقی، به پاس حرمت خاندان صدوقی، در مراسم ختم صدوقی شرکت کرده و خیابانهای اطراف حظیره از اتومبیل های پارک شده و جمعیت موج می زد، و صحن حظیره، گنجایش جمعیت را نداشت، چند نفر معدود غیر یزدی! بدون توجه به اصول اخلاقی و اسلامی و انسانی، روبروی چشم ماموران قانون و مسئولان شهر و استان، به سید محمد خاتمی، توهین کردند، تا شاید که با هیاهو و تشنج و شکستن آرامش این مراسم مقدس، بهانه ای بدست بیگانگان و دشمنان نظام و انقلاب بدهند، که با تیزهوشی ماموران و مردم حاضر در صحنه، این ترفندشان رنگ باخت.

براستی! آنان که حرمت مراسم ترحیم صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را نگه نداشته و در راستای اهداف و اغراض سیاسی و جناحی، با حب و بغض، بر علیه سید محمد خاتمی، که بنا بروظیفه انسانی و اخلاقی، در مراسم ترحیم شوهر خواهرش شرکت کرده بود شعار دادند، پیرو کدام آئین و مذهب و سنتی بودند و هستند!؟ و کدام آئین و مذهب و سنت و قانونی، به آنان اجازه می دهد که حرمت مرده «مسلمان» را نیز نگه نداشته و بر علیه شرکت کنندگان در مراسم ترحیم یک «شیعه» شعار دهند!؟

آیا گناه پاسداشت حرمت خاندان صدوقی و شرکت گسترده مردم در این مراسم، به گردن خاتمی است!؟ و چگونه چند نفر غیر یزدی جرات می کنند، تا در میان جمع هزاران نفری یزدی ها، به میهمان و میزبان توهین کنند!؟

حرکت چند نفری که بر علیه خاتمی در مراسم ترحیم صدوقی شعار دادند، به پای یزد و یزدی ها نباید نوشت، چرا که یزدی ها، همانهایی بودند که شعار می دادند«خاتمی، خاتمی، تسلیت!»

باشد که مسئولان شهر و استان در دیگر مراسم یادبود و بزرگداشتی که بمناسبت درگذشت مرحوم صدوقی برگزار می شود، مواظب نفوذی ها و انحرافی ها و منافقان باشند.







 

























  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا