به گزارش خبرنگار اعزامی یزدفردا از مشهد، در نشستي كه با حضور اصحاب رسانه مشهد و مديران گروه پيشگامان و نماينده استاني اين گروه د استان خراسان رضوي برگزار شد و بر تلاش اين گروه در توسعه صنعت ارتباطي كشور تاكيد شد.
در ابتداي اين نشست مدير روابط عمومي گروه پيشگامان با بيان شرح مختصري از فعاليت اين گروه گفت: گروه  پيشگامان از سال 1375 با محوريت تعاوني وبا هدف جمع آوري سرمايه هاي اندك در اجراي پرو‍ژه هاي كلان در صنعت فناوري اطلاعات وارتباطات كشور شروع به كار كرد و  توانست طي مدت 15 سال گذشته با راه اندازي 26 شركت تخصصي در حوزه مختلف و جذب 20 هزار سهامدار، خود را به عنوان بزرگترين تعاوني كشور در حوزه فناوري اطلاعات معرفي كند.
سيد امير حسين حاتمي نسب به فعاليت هاي مختلف گروه اشاره كرد وگفت: در حال حاضر به عنوان گسترده ترين شبكه ارائه اينترنت پرسرعت در كشور در حال فعاليت هستيم و در حدود 200 شهر به مشتركان اينترنت پرسرعت ارائه مي گردد.
ارائه خدمات تلفن بين المللي با كد 040 از ديگر مواردي بود كه مدير روابط عمومومي گروه پيشگامان به آن اشاره كرد.
 وي افزود: اين گروه به عنوان اولين مالك ايراني فيبرنوري در درياي آزاد مطرح است و با سرمايه گذاري 50 ميليون دلاري خود در ايام دهه فجر اين خط ارتباطي استراتژيك افتتاح خواهدشد.
وي به راه اندازي مركز بين امللي امنيت داده هاي بانكي SOC اشاره كرد وگفت: اين مركز به عنوان پايگاه امن براي حفظ و امنيت داده هاي و تراكنش هاي مالي و بانكي و همچنين ساير موسسات برا اولين بار به صورت بومي توسط گروه پيشگامان در حال اجراست كه به زودي اخبار خوبي در اين زمينه منشر مي شود.
راه اندازي موسسه مالي اعتباري پيشگامان و تاسيس شركت پيشگامان بندرخشك كوثر از ديگر مواردي بود كه حاتمي نسب به آن اشاره كرد وگفت:‌ شركت پيشگامان بندرخشك كوثر با همكاري دو شركت از جمله شركت همرس و موسسه كوثر از جمله شركت هاي وابسته به استانداري يزد در حال فعاليت است و خدمات گمركي در مركز كشور ارائه خواهد كرد.
همچنين در اين نشست ميراسمعيلي مديرعامل شركت تعاوني پيشگامان توسعه ارتباطات سناباد نيز در سخناني با اشاره به توصيه ائمه به فعاليت هاي گروهي و مبحث تعاون گفت: تعاوني با توجه به خصوصيات و شاخص هايي كه براي
فعاليت در بر دارد به عنوان يكي از مهمترين محور براي توسعه در بخش خصوصي كشور تلقي مي شود چراكه هر كس به حتي به اندازه يك سهم نيز در شركت سهم داشته باشد به اندازه يك راي در تصميم گيري مجموعه تاثيرگذار است و ميزان
سرمايه، تعداد راي بيشتر در تصميم گيري به همراه ندارد و اين مسئله خود به تنهايي بر شان و منلت انساني و شصيت افراد تاثر مثبتي دارد.
ميراسماعلي خاطرناشن كرد: جمع آوري سرمايه هاي خرد و كلان دو در نتيجه دست يابي به سرمايه هاي بزرگ و فراهم شدن زمنيه توسعه در مباحث مختلف از ديگر دستاوردهاي تعاون است كه به عينه در گروه پيشگامان نمود دارد.
وي به فعاليت هاي صورت گرفته در مدت يك سال فعاليت اين شركت در استان خراسان اشاره كرد وگفت: در حال حاضر تنها در شهر مشهد بالغ بر 3 هزار مشترك اينترنت  داريم كه با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته اين تعداد تا پايان سال افزايش خواهد داشت.
همچنين ارائه خدمات تلفن بين الملل به شهروندان نيز از ديگر مواردي بود كه ميراسماعيلي به ان اشاره كرد.
در اين نشست صيادي، قائم مقام مدير عامل  شركت تعاوني پيشگامان توسعه ارتباطات سناباد نيز در سخناني با بيان وضعيت شبكه اينترنت استان خراسان تاكيد كرد: با حمايت شركت زيرساخت تعرفه اينترنت مشتركان كاهش خواهد يافت.
صيادي از راه اندازي اينترنت رايگان براي زائران در آينده نزديك خبر داد و گفت: به زودي در ترمينال هاي فرودگاه هاشمي نژاد مشهد اينترنت پرسرعت به صورت رايگان عرضه خواهد شد.
وي افزود: اين كار با همكاري فرودگاه صورت مي گيرد و در نظر است كيوسك هاي اطلاع رساني نيز براي استفاده هرچه بهتر عموم شهروندان و زائران نيز در اختيار آنان قرار گيرد.
گفتني است در اين نشست خبرنگاران رسانه هاي گروهي سوالات خود را از مديران گروه پيشگامان پيرامون مشكلات و تنگناهاي ارائه اينترنت در ايران و مشهد، مبحث خصوصي سازي مخابرات ايران، جايگاه تعاوني ها در اقتصاد و ... را مطرح كردند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا