مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام کرد: وام ازدواج بانک ملی و صندوق مهر امام رضا (ع) یک هفته ای پرداخت می شود


مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام کرد: متقاضیان تسهیلات ازدواج یک میلیون تومانی بانک ملی و صندوق مهر امام رضا(ع) در صورت واجد شرایط بودن و تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت یک هفته می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

یزدفردابه گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علی صدقی در آیین امضای یادداشت تفاهم این بانک و صندوق مهر امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران افزود: 60 درصد منابع این وام از سوی بانک ملی و مابقی توسط صندوق مهر امام رضا(ع) تأمین می شود.
وی اضافه کرد: مطابق این تفاهم نامه این وام به دو بخش تسهیلات ازدواج بانک ملی و همچنین صندوق مهر رضا(ع) تقسیم می شود که در صورت واجد شرایط بودن زوجین به هر یک از آنها مبلغ 10 میلیون ریال تعلق می گیرد.
صدقی ادامه داد:واجدان شرایط استفاده کننده از این تسهیلات، مزدوجین 24 تیرماه امسال به بعد هستند که حداکثر تسهیلات پرداختی صندوق مهر رضا(ع) به هر یک از آنها مبلغ چهارمیلیون ریال است و در صورتی که آنها قبلاً از تسهیلات ازدواج شبکه بانکی استفاده نکرده باشند، می توانند با رعایت مقررات و ضوابط از مبلغ شش میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک ملی نیز بهره مند شوند.
به گفته وی تسهیلات چهارمیلیون ریالی ازدواج صندوق مهررضا(ع) با معرفی نامه این صندوق توسط بانک ملی پرداخت می شود.
مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه گفت: چنانچه فرد معرفی شده توسط صندوق مذکور، قبلاً از تسهیلات اعطایی شبکه بانکی بهره مند شده باشد، صرفاً مجاز به اخذ تسهیلات تخصیصی از منابع صندوق( حداکثر چهار میلیون ریال) می باشد.
وی افزود: کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مذکور 4 درصد در سال و بازپرداخت آن 36 ماهه است.
وی در ادامه با اشاره به شرایط آسان دریافت این وام از نظر ضمانت گفت: علاوه بر شناسنامه و عقدنامه زوجین، ارائه گواهی اشتغال، تعهد کسر اقساط، آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی برای متقاضیانی که کارمند رسمی دولت هستند و معرفی یک نفر کارمند رسمی دولت به عنوان ضامن با داشتن مدارک مذکور به جز تعهد کسر اقساط برای متقاضیانی که کارمند رسمی دولت نیستند، جهت ضمانت این وام کفایت می کند.
صدقی افزود: ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب معتبر تا پایان دوره بازپرداخت تسهیلات یا یک نفر دارنده حساب معتبر فعال در یکی از شعب سیستم بانکی مورد تأیید بانک قابل پذیرش است.
به گفته وی در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، صرف امضای قرارداد لازم الاجرا توسط ضامن که صلاحیت او به تأیید شعبه و شورای اسلامی روستا برسد، کفایت می کند.
مدیر عامل بانک ملی ایران در بخش دیگری از این مراسم با تأکید بر نیت خیر این بانک به عنوان بانکی مردمی جهت گره گشایی از مشکلات جوانان اظهار داشت: پرداخت وام ازدواج، اولین مرحله همکاری این بانک با صندوق مهر امام رضا(ع) است و این بانک در ادامه در بخش های اشتغال و مسکن نیز همکاری خواهد داشت.
وی به آمادگی تمامی شعب بانک ملی برای افتتاح حساب های قرض الحسنه پس انداز ویژه صندوق مهر امام رضا(ع) و همچنین دریافت کمک های مردمی به این صندوق از طریق شماره حساب 8888 بانک ملی شعبه مرکزی اشاره کرد و اعلام داشت: بانک ملی ایران برای متقاضیان افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز سیبای صندوق مهر امام رضا(ع) کارت پول ویژه صادر می کند.
وی گفت: دارندگان حساب مذکور این امکان را خواهند داشت که با این کارت به صورت آن لاین عملیات برداشت وجه و سایر خدمات قابل ارائه ملی کارت های بانک ملی را انجام دهند.
به گفته وی این کارت پول ها از نظر نوع خدمات قابل ارائه، مشابه دیگر ملی کارت ها بوده و دارندگان آن در قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی شرکت داده می شوند.
در این مراسم همچنین سید حسین شبیری مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) با تقدیر از حرکت مثبت بانک ملی در جهت رفع بخشی از مشکلات ازدواج جوانان گفت: این صندوق در 24 تیرماه امسال و با هدف رفع مشکلات جوانان در سه حوزه مسکن، ازدواج و اشتغال تأسیس شد.
وی افزود: منابع صندوق مهر امام رضا(ع) در کنار اعتبارات دولتی، ازطریق کمک ها و مشارکت های مردمی تأمین می شود.
شبیری با تأکید بر تسهیل شرایط ازدواج جوانان به عنوان یک از اهداف تأسیس صندوق مهر امام رضا(ع) اظهار داشت: این تسهیل شامل محورهای مختلفی می شود که ما در گام اول پرداخت وام ازدواج را مدنظر قرار دادیم.
وی اعلام داشت: در آینده قرار است کارمزد این وام کاهش یابد و همچنین واجدان شرایط بدون اخذ معرفی نامه از این صندوق، مستقیماً به بانک ملی مراجعه کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا