باقری‌لنکرانی در جمع خبرنگاران یزدی از علت شکل گیری جبهه پایداری و موضع این جبهه نسبت به جبهه متحد اصولگرایی گفت


یزدفردا "کامران باقری‌لنکرانی صبح دیروز  در فرودگاه شهید صدوقی یزد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی این استان  با اشاره به علت شکل‌ گیری جبهه پایداری و موضع این جبهه نسبت به جبهه متحد اصولگرایی  اظهار داشت: تفکر اصولگرایی در برابر اصلاح‌طلب از اواسط دهه 70 شکل گرفت.

سخنگوی جبهه پایداری ایران افزود:پس از فعالیت گسترده دو حزب در مقابل یکدیگر،مشخص شد برخی افرادی که روزی در گروه اصولگرا طبقه‌ بندی می‌ شدند، رفتارهایی نزدیک به اصلاح‌ طلبان از خود نشان دادند و بالعکس و البته روشن است که این تعاریف برای افرادی کاربرد دارد که در دایره وفاداران به نظام اسلامی فعالیت می‌کنند و فتنه‌گران و افرادی که به نظام خیانت کردند در چارچوب این تعریف نمی‌گنجند.

وی  خاطر نشان کرد "در گروه اصولگرایان شاهد بروز تفکراتی متفاوت بودیم به نحوی که در انتخابات سال 84، دکتر لاریجانی، دکتر احمدی ‌نژاد، سردار قالیباف و تعداد دیگری از کاندیداها اصولگرا بودند اما تعاریف و دیدگاه‌ های آنها از اصولگرایی متفاوت بود.اتفاقاتی افتاد که مشخص شد نه همه اصولگراها از یک جنس هستند و نه همه اصلاح‌طلبان.

لنکرانی تاکید کرد :از همان زمان صداهای مختلفی در هر دو گروه اصولگرا و اصلاح‌ طلب شنیده شد و این روند در طول شش هفت سال گذشته نیز ادامه یافت.

سخنگوی جبهه پایداری در جمع خبرنگاران یزد افزود:سلایق مختلف حتی در قانونگذاری نیز قابل مشاهده است به نحوی که عده‌ای در قالب اصولگرایی خود را مجاز به وقف دانشگاه آزاد یا در نظر گرفتن حقوق‌ مادام‌العمر برای شخصیت‌های سیاسی می‌دانند و عده‌ای نیز در همین گروه برای نفی آن تلاش می‌کنند که این امر حاکی از وجود تفکرات و سلایق مختلف در میان اصولگراهاست.

باقری لنکرانی با بیان اینکه جبهه پایداری نیز به دنبال وجود دیدگاه های متفاوت در اصولگرایی شکل گرفت، یادآور شد: با وجود تنوع تفکرات و سلایق، ملاک اصولگرایی در عملکرد افراد بروز و ظهور پیدا می ‌کند و این تفاوت ‌هاست که فضای رقابتی را در انتخابات حاکم می ‌کند.


وی در ادامه اظهار داشت :باید قبول کنیم که این تفاوت‌ها، تفاوت‌هایی نیست که بخواهد منجر به حذف یکی و جایگزینی دیگری شود بلکه این دو جریان در بطن جامعه وجود دارد و هر کدام برای رفع مشکلات کشور راهکار ارائه می‌دهند و این راهکارها می‌تواند به نوآوری در عرصه‌های مختلف بیانجامد.

سخنگوی جبهه پایداری عنوان کرد: در فضای انتخاباتی هم جبهه متحد و هم جبهه پایداری حق دارند سلایق خود را بیان کنند اما این بیان نظرات باید با تاکید بر اصول باشد و رقابت‌ها را به نزاع نرساند.

لنکرانی تاکید کرد  : اگر نگاه میان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری حذفی شد، آنجا محل اشکال است و رقابت‌ها به نزاع کشیده می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری حمایت،‌ مشاوره و عضویت برخی بزرگان، فضلا و علمای حوزه‌های علمیه را از افتخارات جبهه پایداری خواند

متن کامل گزارش این نشست خبری را در اینجا پیگیری کنید


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا