لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در جمع خبرنگاران یزدی


از معرفی 190 کاندید برای 190 کرسی مجلس و در استان یزد 2 کاندیدبرای2 کرسی خبرداد


یزدفردا "کامران باقری‌لنکرانی صبح سه شنبه در فرودگاه شهید صدوقی یزد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی این استان با اشاره به دلایل شکل گیری جبهه پایداری حمایت،‌ مشاوره و عضویت برخی بزرگان، فضلا و علمای حوزه‌های علمیه را از افتخارات جبهه پایداری خواند.

وی همچنین با اشاره به کرسی‌های در نظر گرفته شده برای جبهه پایداری در مجلس عنوان کرد: ما تا امروز برای 190 کرسی مجلس داوطلبانی از جبهه پایداری معرفی کرده‌ایم و آنها را به مردم معرفی خواهیم کرد.

باقری لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نماینده اصلح از دیدگاه جبهه پایداری اظهار داشت: در جبهه پایداری افرادی که دارای ویژگی‌های تعبد اسلامی و تعهد انقلابی، دوری از نگاه متعصبانه، حزبی و قبیله‌ای، شجاعت در قانونگذاری،‌ اثرگذاری در جامعه و مجلس باشند، نماینده اصلاح تعریف می‌شوند.

وی با اشاره به شاخص های جبهه پایداری برای معرفی کاندیداهای اصلح افزود: شرط اولیه تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب است که البته این شرط در مراحل تایید صلاحیت کاندیداها در نظر گرفته شده اما افراد در این شرط بر اساس عملکرد و سلایق خود سنجیده می‌شوند.

باقری لنکرانی، پاک دستی، پرهیز از اشرافی‌گرایی، روشن بودن مواضع در برابر فتنه 88، مردمداری، پرهیز از نگاه متعصب، حزبی و قبیله‌ای و ... را از شاخص‌های مدنظر جبهه پایداری برای کاندیداها اعلام کرد.

وی  خاطر نشان کرد :فردی که دارای این شاخص‌ها باشد را اصلح می‌دانیم حتی اگر در نظرسنجی‌ها رتبه‌های نخست را نداشته باشد .

لنکرانی تاکید کرد :  در برخی شهرها نیز افرادی در فهرست جبهه پایداری قرار گرفتند که رتبه‌های جالبی در نظرسنجی‌ها نداشتند.

سخنگوی جبهه پایداری در جمع خبرنگاران یزد افزود:  تجربه‌های گذشته نشان داده که مردم انتخاب خود را بر اساس معروفیت افراد انجام نمی‌دهند  و مبنای انتخاب صرفا نظرسنجی‌ها نیست.مردم دقتی بسیار فراتر از نظرسنجی در انتخاب دارند و معتقدند حتی اگر چهره‌ای معروف نباشد اما بتواند به مردم خدمت کند، مورد انتخاب آنهاست و نظیر این تفکر را در انتخابات 84 شاهد بودیم.



باقری لنکرانی تاکید کرد: مبنای انتخابات صرفا نظرسنجی ها نیست زیرا نظرسنجی ها پویایی لازم را ندارند و لازم است در این زمینه کار علمی و دقیق تری انجام شود، چیزی که اکنون در اغلب نظرسنجی ها لحاظ نمی شود.

باقری لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب و معرفی دو گزینه در دو حوزه استان اظهار داشت:تا امروز 190 کاندیدا از سوی جبهه پایداری برای کسب کرسی های مجلس معرفی شده اند که در استان یزد حجت الاسلام یحیی زاده از حوزه تفت و میبد و صالح جوکار از حوزه یزد و صدوق در فهرست این جبهه  معرفی خواهند شد .



لنکرانی در پایان اظهار داشت :: این کاندیداها به مردم معرفی شده اند و معرفی آنها صرفا جنبه مشورتی دارد ، جنبه آمرانه ندارد و مردم در انتخاب کاملا آزادند و البته امیدواریم مردم با انتخاب گزینه‌های جبهه پایداری به رشد تفکرات این جبهه کمک کنند.

متن کامل گزارش این نشست خبری را در اینجا پیگیری کنید

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا