یزد:سخنگوی جبهه پایداری درجمع دانشجویان یزدی : آسیب اصلی دولت از آنجا آغاز شد که احمدی نژاد نسبت به فرمان رهبری تردید نشان داد

یزدفردا:  کامران باقری‌‌لنکرانی سخنران  همایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان یزد در سینما دانش‌آموز یزد برگزار شد ،بود .

یزد:سخنگوی جبهه پایداری درهمایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها»  یزد

سخنگوی جبهه پایداری در این همایش اظهار داشت: یکی از مراحلی که انقلاب پشت سر گذاشت به سال‌های پایانی جنگ باز می‌گردد، این جریان در عرصه بین‌المللی مدعی تعامل با دنیا بود و معتقد بود که دنیا کوچک شده و مانند دهکده‌ای است که باید با کدخدای آن یعنی آمریکا، کار خود را پیش ببریم.


یزد:سخنگوی جبهه پایداری درهمایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها»  یزد


سخنگوی جبهه پایداری گفت: ریشه اصلی جریان انحرافی را در این می‌دانیم و با آن مخالفیم که کسی نمی‌تواند جدای از روحانیت و حوزه‌های علمیه نظریه‌پردازی دینی داشته باشد اما این اجازه را هم به خود نمی‌دهیم که از پشتیبانی دولت کنار بکشیم.
وی افزود: این جریان در اقتصاد و اهداف اقتصادی توجهی به اختلاف طبقاتی نداشت و به دنبال سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی بود.
باقری‌لنکرانی ادامه داد: این جریان در عرصه فرهنگی نیز نوعی تساهل و تهاجم فرهنگی را تبلیغ می‌کرد و به مردم به عنوان یک ابزار نگاه می‌شد که در این نگاه ابزاری به مردم بسیار ماهرانه و هنرمندانه عمل می‌شد و در این جریان تا حدودی در قوه مقننه نیز ظهور و بروز داشت.
وی با اشاره به هشدارهای امام خمینی(ره) در مورد این جریان عنوان کرد: بعد از ارتحال امام نیز این جریان ادامه داشت و دیدیم که گفتمان‌ها و امور در دوران اصلاحات نیز ریشه در همین جریان داشت.

یزد:سخنگوی جبهه پایداری درهمایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها»  یزد


باقری‌لنکرانی خاطرنشان کرد: در سال 84 با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد این جریان تغییر کرد و دولت توانست گفتمان‌ها را عوض کند و با شعار عدالت و احیای ارزش‌های امام راحل به میدان آمد و رهبری نیز این امر را یک ارزش می‌دانستند.
وی ادامه داد: در حالی‌ که در آن زمان تصور می‌شد هر کس حرف خاکستری بزند و در پی ارتباط با آمریکا باشد، احتمال رأی آوردنش بیشتر است و ذائقه مردم نسبت به آمریکا تغییر کرده است، در انتخابات 84 مشخص شد که مردم هنوز بر سر آرمان‌های خود هستند.
سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به آسیب‌هایی که در دور دوم فعالیت دولت احمدی‌نژاد شاهد آن بودیم، عنوان کرد: آسیب‌های فردگرایانه بعد از دور دوم انتخابات خود را نشان داد و از طرفی درگیر مبارزه با فتنه 88 بودیم که دیدیم برخی زوایا در حال شکل‌گیری است.

یزد:سخنگوی جبهه پایداری درهمایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها»  یزد

وی تصریح کرد: آسیب اصلی آنجا بود که در یک برهه 11 روزه، احمدی‌نژاد نسبت به فرمان رهبری تردید نشان داد و فتنه‌گران در این بین موقعیت را مناسب دیدند و برای ایجاد جو ناامیدی وارد شدند که این گفتمان وابسته به شخص نیست و این گفتمان براساس پایه‌گذاری امام خمینی(ره) و رهبری است.
باقری‌لنکرانی تأکید کرد: انتقاد ما به جریان انحرافی این است که کسی که پرچمدار گفتمان امام و رهبری است، برخی اوقات به وظایف خود خوب عمل نکرده اما این به آن معنا نیست که این پرچم را با پرچم قبل از سال 84 عوض کنیم.

وی تصریح کرد: ما اعلام می‌کنیم که اگر انتخابات سال 88 دوباره برگزار شود و همان چهار کاندید به میدان بیایند، باز هم به احمدی‌نژاد رأی می‌دهیم اما این به معنای حمایت از جریان انحرافی نیست و از تمام کارهایی که در این شش سال انجام دادیم، حمایت می‌کنیم و از آن برنمی‌گردیم.
سخنگوی جبهه پایداری یادآور شد: افتخار می‌کنم که در دولت نهم توفیق خدمت داشتیم و باز هم افتخار می‌کنیم که خدا توفیق داد که بین جریان حاشیه‌ساز و جریان خدمتگزار فرق قائل شدیم و به تکلیف عمل کردیم.
وی خاطرنشان کرد: ریشه اصلی جریان انحرافی را در این می‌دانیم و با این جریان مخالفیم که کسی نمی‌تواند جدای از روحانیت و حوزه‌های علمیه نظریه‌پردازی دینی داشته باشد اما این اجازه را هم به خود نمی‌دهیم که از پشتیبانی دولت کنار بکشیم.

یزد:سخنگوی جبهه پایداری درهمایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها»  یزد

دشمن برای امنیتی کردن انتخابات بر اختلافات محلی و قبیله ای تمرکز می کند

باقری لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن در دشمنی خود هوشیارتر شده زیرا روشهای قبلی او جواب نداده است، افزود: دشمن برای امنیتی کردن انتخابات بر روی اختلافات محلی و قبیله ای تمرکز می کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که باید باور کنیم که باید مردم انتخاب کنند و اگر کسی خلاف قانون عمل کند، زمینه برای امنیتی شدن انتخابات فراهم می شود و این هم روش هایی دارد که یکی از آنها پایبندی به اخلاق است.

یزد:سخنگوی جبهه پایداری درهمایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها»  یزد


باقری‌لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مجلس ما از این لحاظ اهمیت دارد که باید مجلسی باشد که گفتمان انقلاب اسلامی را به پیش ببرد و کسی که وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت باشد، نمی‌تواند این گفتمان را پیش ببرد.
وی ادامه داد: مجلس می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و اگر مجلس محل چالش با دولت و محل قبیله‌گرایی‌ها و مسائل حزبی بشود، نمی‌تواند به مصلحت ملت کار کند و از طرفی نیز دولت اگر این‌گونه باشد نمی‌تواند خدمتگزاری به مردم داشته باشد.

یزد:سخنگوی جبهه پایداری درهمایش «ایران، مجلس، فرصت‌ها و تهدیدها»  یزد

باقر‌لنکرانی تأکید کرد: به همت همین مردم، مجلس نهم در راستای اسلام، انقلاب و رهبری فعالیت خواهد داشت و دانشگاه‌ها می‌توانند این روند را تسریع کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا