خیلی از انسان‌های عصر تکنولوژی مشکل بی خوابی و بدخوابی دارند. مشکلی که کل زندگی آدم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شبها از این پهلو به پهلوی دیگر می شود و یا به سقف خیره می شود و به زندگی خود فکر می‌کند و از اینکه امشب هم خوابتش نبرده و فردا صبح خسته و بی حال سر کار و یا مدرسه و دانشگاه می رود تمام انرژی اش  تخلیه می‌شود. شاید اولین گزینه برای درمان این مشکل خوردن قرصهای آرام بخش و قرص خواب است . بدترین راه حل ممکن که تنها بدن را به آن معتاد می‌کند و سالها باید عوارض آن را تحمل کند. اگر شما هم از بد خوابی رنج می برید و دنبال یک درمان سالم هستید  ما برای شما یک خبر خوب و یک راه حل سالم و مطمئن داریم.

این چای خانگی و مفید و خوشمزه خواب شبانه شما را تنظیم می‌کند و انرژی روزانه شما را برمی‌گرداند. قبل از هر چیز باید بدانید که بی خوابی علت‌های متفاوتی دارد از استرس و فشار کار گرفته تا تغذیه و عدم تحرک و افسردگی. برخی داروها مثل قرصهای قلب و فشار خون  هم باعث اختلال در خواب می‌شوند. برخی از داروها مثل آنتی هیستامین  و دیکلوفناک شاید در لحظات اول شما را  گیج و خواب آلود کند اما بعد از گذشت چند ساعت باعث مشکلات گوارشی و درد معده می شوند که آن هم مزید بر علت بی خوابی و بد خوابی است.

در هر حال برای درمان مشکل آزار دهنده بهترین درمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم . برای درست کردن این چای مواد اولیه خاصی احتیاج ندارید مطمئنا موز و دارچین در هر آشپزخانه ای پیدا می‌شود.

این دستور بسیار ساده و راحت است و احتیاج به هیچ زحمت خاصی ندارد. احتمالا از خودتان می‌پرسید که این چای برای چه باید خوابی آرام به شما هدیه دهد. باید بدانید که موز و به ویژه پوست موز سرشار از پتاسیم  و منیزیم است. منیزم به بدن کمک می‌کند که اختلالات عصبی و نا آرامی کمتری داشته باشد. همچنین پتاسیم و منیزیم در کنار هم به بدن کمک می کنند که ماهیچه ها آرام شوند و آرامش داشته باشند.

نکته مهم این است که مطمئن شوید که موزی که استفاده می‌کنید ارگانیک است و از مواد شیمیایی و هورمونی در رشد آن استفاده نشده است. از آنجا که شما پوست موز را هم برای این چای احتیاج دارید باید از سم نداشتن پوستش مطمئن باشید.

مواد لازم:

یک عدد موز

یک شیر داغ کن کوچک

 یک قاشق چای خوری پودر دارچین

موز را با پوست تکه تکه کنید و داخل آب در حال جوش بریزید. لازم است که موز به مدت ۱۰ دقیقه در آب بجوشد. بعد آب را داخل لیوان بریزید و پودر دارچین را اضافه کنید و هم بزنید. این چای را یک ساعت قبل از ساعت خوابتان بنوشید.

این چای هم عضلات و ماهیچه های بدنتان را آرام می کند و هم سرشار از خاصیت و مواد معدنی است.  اگر از بی خوابی و بدخوابی رنج می‌برید حتما این چای را امتحان کنید.  نگذارید بدنتان دچار بد خوابی مزمن شود زیرا به هر دلیلی اگر این مشکل برای شما ادامه بیابد مشکلات و بیماری های خطرناک دیگری سراغتان می‌آید. علاوه بر افسردگی و بد اخلاقی سردردهای شدید روزانه و مهمتر از همه چاقی و پوست بد مشکلاتی است که در اثر بد خوابی بدن را درگیر می‌کنند.

قبل از خواب تنفس عمیق داشته باشید و به یک موسیقی آرام و بی کلام گوش کنید. با تنفس عمیق اکسیژن به مغزتان برسانید و با موسیقی ذهنتان را آرام کنید و بگذارید چای موز و دارچین کار خودش را بکند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا