مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان يزد گفت: مراكز مجاز مكانيزه معاينه فني وسايل نقليه سنگين و نيمه سنگين نيز در ايام تعطيلات نوروز در دو شيفت روزانه در استان يزد، فعال خواهند بود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، علي عليخاني با اشاره به اجراي طرح نوروزي در حوزه حمل و نقل و راهداري كه از سازمان راهداري كشور مورد تاكيد قرار گرفته است، اظهار داشت: طرح ويژه حمل و نقل مسافران نوروزي از 25 اسفندماه جاري و تا 17 فروردين ماه سال 98 به مدت 22 روز اجرا مي شود.

وي افزود: مراكز مجاز مكانيزه معاينه فني وسايل نقليه سنگين و نيمه سنگين نيز در ايام تعطيلات نوروز در دو شيفت روزانه در استان يزد، فعال خواهند بود.

عليخاني تاكيد كرد: شركت‌ها و موسسات حمل و نقل نيز ملزم به بررسي سلامت فني تمام وسايل نقليه باربري خود هستند و اين امر به طور جدي و ويژه پيگيري خواهد شد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان يزد، تصريح كرد: در اين ايام به كارگيري وسايل نقليه مسافربري درون شهري، ادارات و ساير دستگاه‌ها براي جابجايي مسافران نوروزي ممنوع است و در صورت انجام، پليس راه در اين زمينه اعمال قانون خواهد كرد.

وي با اشاره به آمادگي كامل ناوگان حمل و نقل مسافر در ايام تعطيلات نوروز تصريح كرد: در صورتي كه وسيله نقليه مسافري داراي عيب فني بوده و يا در راه مانده باشد، به سرعت وسايل نقليه رزرو در شركت‌ها و موسسات مسافربري به مسافران خدمت رساني خواهند كرد.

عليخاني به رانندگاني كه مسئوليت حمل و نقل مسافران نوروزي را بر عهده دارند، توصيه كرد: تمام وسايل نقليه مسافربري بايد به وسايل و تجهيزات ايمني از قبيل وسايل گرمايشي، زنجير چرخ، برگ معاينه فني و معتبر، كپسول آتش نشاني، جعبه كمكهاي اوليه، مثلث شبرنگ و چكش ايمني مجهز باشند و اين امر بايد توسط شركت‌هاي مسافربري قبل از صدور صورت وضعيت مورد كنترل و بازبيني قرار گيرد.

عليخاني در مورد صدور پروانه عبور ترافيكي نيز بيان كرد: در ايام نوروز و انجام سفرهاي نوروزي، جابجايي محموله هاي ترافيكي داراي محدوديت است و صدور پروانه عبور ترافيكي بايد با تشريفات خاص خود انجام شود.

وي اظهار اميدواري كرد: با تدابير انديشيده شده، شاهد سفرهاي ايمن، آرام و خاطره انگيز براي مردم در سراسر كشور به وي‍ژه مسافران در محورهاي استان يزد باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا