یزدفردا :سي و ششمين كنفرانس رياضي ايران در يزد برگزار مي‌شود
به گزارش یزدفردا :دبير سي و ششمين كنفرانس رياضي ايران گفت: براي نخستين بار دانشگاه يزد كنفرانس رياضي ايران را از 22 شهريورماه سال جاري به مدت 4 روز ميزباني خواهد كرد.

سيد منصور واعظ‌پور در گفتگوئي در يزدضمن اعلام اين خبر، دراهميت برگزاري اين كنفرانس گفت: توجه به پيشرفت و گسترش رياضيات، پايه‌هاي توسعه همه جانبه را استوار ساخته همچنين در فرايند فن‌آوري و توسعه فردا نقش اساسي ايفا خواهد نمود و چنانچه تحققيات در زمينه‌هاي رياضي متوقف گردد، پيشرفت در هيچ يك از زمينه‌هاي علم و دانش ميسر نخواهد بود، لذا انجام تحقيقات پايه‌اي در جهت گسترش علم و دانش ضروري است.

وي در ادامه هدف از برگزاري كنفرانس رياضي را ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي محققان و رياضيدانان سراسر كشور و همچنين دانشجويان تحصيلات تكميلي، كارشناسي ارشد و دكترا ذكر كرد. وي افزود: با توجه به حضور بيش از 800 نفر از رياضیدانان داخل و خارج از كشور در اين كنفرانس ، اين محيط فضاي خوبي براي بحث و تبادل نظر بين محققين و پژوهشگران رياضي پيرامون دستاوردهايشان مي‌باشد.

همچنين در اين كنفرانس موضوعات تحقيقات روز مطرح گرديده و به دانشجويان يا محققين نيز فرصتي مي‌دهد تا با رياضیدانان خارج از كشور بحث و تبادل‌نظر داشته باشند.

دكتر واعظ‌پور خاطرنشان كرد: كنفرانس رياضي ايران يك كنفرانس بين المللي است، كه تمام رشته‌هاي رياضي را در بر مي‌گيرد كه دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي داخلي و خارج از كشور در آن شركت دارند و جزو آن دسته از كنفرانس‌هايی است كه حتي در دوران جنگ تحميلي نيز متوقف نشده و هر سال به طور متوالي برگزارمي‌شود. وي يادآور شد: به غير از افرادي كه مقاله براي كنفرانس داده‌اند، 12 نفر از اساتيد تراز اول كشور و 10 نفر از اساتيد مدعو خارج از كشور در اين كنفرانس حضورخواهند داشت.

وي با اشاره به پايان يافتن مهلت فراخوان مقالات، تصريح كرد: در اين مدت 430 مقاله توسط دبيرخانه كنفرانس دريافت گرديده كه پس از انجام داوري مقالات، حدود 160 مقاله جهت ارائه به صورت سخنراني و حدود 70 مقاله نيز براي ارائه‌ پوستري مورد تاييد قرار گرفت. در اين ميان تعداد 100 مقاله نيز به دلايلي مورد تاييد قرار نگرفته و رد شده است.

دبير سي و ششمين كنفرانس رياضي ايران در پايان در خصوص برنامه‌هاي جنبي اين كنفرانس گفت: در سي و ششمين كنفرانس رياضي ايران علاوه بر سخنراني‌هاي علمي، در حاشيه چندين ميزگرد و كارگاه آموزشي، مجمع عمومي انجمن رياضي ايران، نمايشگاه‌هاي مختلف از جمله نمايشگاه خانه رياضيات و نمايشگاه كتاب و ديگر برنامه‌هاي جنبي براي شركت كنندگان در نظر گرفته شده است.

 

 دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان يزد: 

 

به گزارش یزدفردا "دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان يزد اظهار داشت: در سه ماه اخير سال 84 كشفيات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 4 برابر افزايش داشته است. علي روستايي در گفتگوئي گفت: كشفيات سه ماهه‌ي اخير سال 84 حدود 9 تن مي‌باشد كه مي‌توان عمده ‌ترين دليل آن را افزايش توليد در افغانستان دانست .

 

 وي افزود: بيش از 5 هزار تن ترياك از افغانستان برداشت شده است كه بيشترين توليد اين كشور در طول تاريخ كشف خشخاش در آن مي‌باشد. روستايي بيان داشت: علاوه بر كشت زياد مواد مخدر در افغانستان، از آنجا كه كشور ايران محور حمل و نقل مواد مخدر مي‌باشد در نتيجه حجم عظيمي از اين مواد چه براي مصرف وچه در جهت ترانزيت به كشور وارد مي شود.

 

 وي رتبه‌ي كشفيات استان يزد را بعد از سيستان و بلوچستان در مقام دوم دانست و گفت: تا به حال استان يزد مقام‌هاي چهارم الي پنجم را داشته است و كسب اين رتبه در سال جاري بسيار بي سابقه است. همچنين بر مبناي گزارش شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در مجموع بيش از 1 هزارو 308 نفر به جرم‌هاي مرتبط با مواد مخدر دستگير شده‌اند و 8 باند مواد مخدر نيز متلاشي شده است.

 

 بر اساس اين گزارش نيز موجودي‌هاي زندان در خصوص جرايم مربوط به مواد مخدر تا پايان ارديبهشت ماه يك هزار و 753 نفر مي‌باشد و تعداد خود معرف‌ها و مراجعين به مراكز ترك اعتياد نيز 89 نفر است. در اين گزارش آمده است، تعداد 453 نفر به آزمايشگا‌ه‌هاي تشخيص اعتياد مراجعه كرده كه از اين تعداد 402 نفر توسط ناجا دستگير شده و يا از طريق دادگاه به اين مراكز معرفي شده‌اند و همچنين آمار كشفيات دستگير شدگان مربوط به انباري و بلعيدن مواد مخدر نيز 8 نفر عنوان شده است. لازم به ذكر است، اغلب اين عمليات‌ها و ضبط‌ها توسط نيروي انتظامي انجام گرفته است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا