رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت گفت: اولین جشنواره گیاهان دارویی شیرکوه و گیلاس آمحسن ده بالا در شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ “مهدی جمالیان” با اشاره به برگزاری اولین جشنواره گیاهان دارویی شیرکوه و گیلاس آمحسن ده بالا تفت گفت: توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، برندسازی محصولات روستایی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه به منظور اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید محصولات داخلی از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت افزود: در حاشیه این جشنواره، دومین کارگاه آموزشی استانی با موضوع سازگاری با کم‌آبی در بخش کشاورزی برای آموزش و آگاهی بخشی به کشاورزان نیز برگزار شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه باغداری و همچنین معرفی میوه‌های فصلی، گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی منطقه نیز موثر باشد.

جمالیان افزود: در سال جاری تاکنون جشنواره‌های متعددی در این بخش برگزار شده که با استقبال خوب مردم همراه بوده است، که با همکاری مردم برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها ادامه خواهد داشت.

روستای ده‌بالا یکی از ۱۰ روستای هدف گردشگری شهرستان تفت است که برداشت گیاهان دارویی و گیلاس و تولید عرقیجات گیاهی در آن رونق فراوانی دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا