دانش مبتنی بر مهارت، اولویت دانشگاه علمی کاربردی

دکتر محمد صالح احمدی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدا به منظور پوشش نیازهای مهارتی بازار تاسیس شده است و بر این اساس به آموزش نیرو در مقاطع کاردانی و کارشناسی می پردازد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد خاطرنشان کرد: در مقطعی در سطح کشور مراکز علمی کاربردی  به یک هزار و 200 مرکز رسید اما بر اساس برنامه ریزی ها و با سیاست های دکتر دانشگاه در سراسر کشور، این دانشگاه جز معدود دانشگاه های بود که اصلاحات را در دانشگاه خود عملی کرد و حتی منجر به کاهش سودآوری دانشگاه نیز شد.

وی ادامه داد: ساماندهی مدرسان از جمله این اقدامات بود که با برنامه ریزی فشرده، صلاحیت علمی و تخصصی مدرسان بررسی شد و بیش از 30 درصد مدرسان از چرخه خارج شدند و با اعلام فراخوان مدرسان جدیدی به کار گرفته شدند و این پایش نیز به طور مستمر است. 

دکتراحمدی تصریح کرد: ساماندهی رشته های تحصیلی نیز از جمله اقدامات دیگر بود که بر اساس نیازها این رشته ها پایش شدند.

وی بیان کرد: اساسنامه دار کردن مراکز علمی کاربردی نیز از برنامه های دیگر ما بود که  به لحاظ حقوقی این امر انجام شد و به نوعی رسمی این کار انجام شد و در سطح  کشور تمام مراکز علمی کاربردی در حال انجام آن هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گفت: بازنگری سرفصلی از رشته ها، ارتقای اداری، اجرای مصوبه شورای عالی اداری نیز از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: پیش بینی این است که در مهر 98 بیش از 80 درصد ورودی های دانشگاه غیر کارمند باشند که این می تواند ارتقای دانشگاه را به همراه داشته باشد. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر 9 مرکز علمی کاربردی داریم که دانشگاه علم و هنر و بهزیستی تفت نیز با عمومی شدن به این جمع اضافه می شود.

وی ادامه داد: در سطح بندی سال 98 در سطح کشور در استان یزد تنها 2 مرکز در سطح 2 بودند که تمامی مراکز در سطح 3 بودند اما امسال تنها یک مرکز در سطح 3 است و تمامی مراکز استان در سطح 2 قرار دارند.

دکتر احمدی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش به صورت سالانه است که بر اساس کارگروه میزان پذیرش ها متفاوت و بر اساس نیاز است و امسال نیز با شاخه بندی این پذیرش متفاوت خواهد بود.

در پایان این نشست از خبرنگاران استان با اهدا لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا