یزدفردا:شهردار شهر جهانی یزد در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب تصفیه شده به فضای سبز شهری بابیان اینکه موضوع آب از دیرباز برای پیشینیان دارای اهمیت بوده است، اظهار داشت: با اجرای پروژه عملیات انتقال پساب تصفیه شده به فضای سبز شهری، منابع آبی مورد نیاز اکو پارک تامین می شود.

به گزارش شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب تصفیه شده به فضای سبز شهری که با حضور رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران مناطق و رؤسای سازمان های شهرداری یزد و مدیران استانی برگزار شد با اشاره به آب مورد نیاز برای تامین آبیاری فضای سبز شهری، گفت: تاکنون تعداد ۶۶ کنتور آب از سیستم آبیاری فضای سبز شهری حذف شده است.

شهردار شهر جهانی یزد اعتبار این پروژه را ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: خط انتقال پساب از مخزن مجاور پل الغدیر تا اکو پارک به طول ۶۷۰۰ متر و با میزان تخصیص پسابlit/s ۵۰ و ظرفیت انتقالی ۱۰۰- ۸۵ لیتر در ثانیه در مدت زمان ۴ ماه اجرا و به بهره برداری می رسد.

عزیزی با بیان اینکه استفاده از این آب با همکاری شرکت آب منطقه ای استان و مؤسسه کوثر یزد صورت گرفته است، افزود: با اجرای این پروژه مقدار ۵۰ لیتر در ثانیه از آب پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به با انتقال پساب تصفیه شده و تامین منابع آبی مورد نیاز اکو پارک، خاطر نشان کرد: بخشی از پساب تصفیه شده انتقالی در شبکه آبیاری فضای سبز شهر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار یزد اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه و برنامه هایی که در راستای استفاده از فاضلاب شهری داشته و توافقاتی نیز صورت گرفته است، کم کم به سمتی برویم تا آب مورد نیاز فضای سبز شهری را به صورت کامل بتوانیم از پساب و بازچرخانی تامین کنیم.

عزیزی با بیان اینکه این پروژه دارای دو بخش بوده است، افزود: در بخش اول تهیه ملزومات، تجهیزات و همچنین اجرا که تهیه ملزومات آن در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال تامین شده است.

وی بخش دوم پروژه را اجرای آن با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پروژه انتقال پساب در مدت زمان ۴ ماه اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار شهر جهانی یزد خاطر نشان کرد: در تلاشیم پروژه هایی از این دست با کمک و هدایت شورای اسلامی شهر و برنامه های شهرداری یزد برای کمک به حفظ محیط زیست و منابع آبی شهر تداوم داشه باشد.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا