یزدفردا:برای استیضاح دونالد ترامپ بیش از حد دیر است اما برای تغییر شرایط از طریق صندوق رأی امید باقی مانده است. این موضوعی است که اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از گاردین، شاید تا مدتی پیش بزرگ ترین نگرانی های مرتبط با دونالد ترامپ در بی تفاوتی او نسبت به تغییرات اقلیمی، حرکات عجیبش در توییتر یا سخنان جنجالی و بی پایه او خلاصه می شد اما اکنون شرایط تغییر کرده و بدتر شده است.

پیش از این نیز ایالات متحده رئیس جمهورانی داشت که روابط غیراخلاقی یا فساد مالی داشتند، اما هرگز چنین فردی رئیس جمهور نبود که حتی پیشبینی های آب و هوایی را باور نداشته باشد. ترامپ رئیس جمهوری است که اخیرا ملاقات با طالبان در کمپ دیوید را لغو کرد. این جلسه قرار بود مخفیانه باشد و ترامپ به راحتی در توییتر آن را لغو کرد.

پیش از آن نیز ترامپ سفر دولتی به دانمارک را لغو کرد زیرا دانمارک گرینلند را به آمریکا نمی فروشد. جالب است که سفر دولت از ماهها پیش برنامه ریزی شده بود.وی بارها و بارها به مقامات ارشد گفته است كه راهی با استفاده از بمبهای هسته ای برای متوقف كردن طوفان های آمریكا ، کشف كنند. او معتقد است بازی های ویدئویی باعث تیراندازی گسترده می شوند. او فکر می کند تغییرات آب و هوایی موضوع بزرگی نیست.او می گوید جنگ های تجاری "راهکاری خوب و آسان برای پیروزی آمریکا" است. او اصرار دارد این به ضرر چین. است نه مصرف کنندگان آمریکایی که تعرفه های وی را پرداخت می کنند. او به شركتهای آمریكایی دستور می دهد كه تجارت در چین را متوقف كنند و او دولت فدرال را "دشمن" می نامد.

به نظر می رسد باید با حقیقتی روبرو شویم که به نظر می رسد هیچ کس نمی خواهد بپذیرد. این دیگر مورد خودشیفتگی یا غرور بیش از حد نیست. ما فقط با یک اعتماد به نفس غیرمعمول و بزرگ سر و کار نداریم.رئیس جمهور ایالات متحده به طور جدی خطرناک است.

اگر او در دوره بعدی ریاست جمهوری ایالات متحده رای بیاورد چه خواهد شد؟ می توانید نقشه هایی را که برای برنده شدن خواهد داشت تصور کنید؟ آیا او روسیه را به تلافی و جنگ تشویق می کند؟ به دادگستری دستور می دهد مخالفانش را دستگیر کند؟ دستورالعمل اجرایی صادر می کند که رأی دادن هر فردی که در آمریکا متولد نشده ممنوع است؟ جنگ دیگری را شروع می کند

بیل ولد ، فرماندار پیشین ماساچوست اخیراً توئیت کرد که ترامپ "خطر جدی و موجود" برای ایالات متحده است و به نظر می رسد او حق دارد. در سال 1967 قانونی تصویب شد که به معاون رئیس جمهور اجازه می دهد كه با همراهی اكثریت مأموران اصلی ادارات اجرایی یا سایر نهادهای كنگره به موجب قانون رئیس جمهور را ناتوان اعلام كنند.

با این وجود بعید به نظر می رسد این اتفاق درباره ترامپ رخ دهد بنابراین باید تلاش کرد ترامپ از طریق انتخابات از  دفتر خود خارج شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا