یزدفردا:14 اکتبر که در تقویم سال شمسی برابر با 22 مهرماه می باشد ،تحت عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است و هرسال درکشورهای مختلف جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران ،دست اندرکاران استاندارد گرد یکدیگر جمع می شوند .

و از فضیلت های استاندارد و توجه به آن سخنانی را گاها از روی یادداشت هایی که روابط عمومی ها از روی اینترنت آماده کرده اند، می خوانند .

القصه گفتیم تا پایان ماه مهر هم صبر کنیم شاید خبری در راه است و در گیر استاندارد سازی خبر شده است که بالاخره دیروز 29 مهرماه خبری را در خروجی های سایت های دولتی  دیدیم که روابط عمومی عزیز استاندارد مخابره کرده بود که :

مراسم روز جهانی استاندارد با حضور مدیران دوایر دولتی ، شرکتهای خصوصی ،سمن ها و مدیران کنترل کیفیت واحد های تولیدی برگزار شد.

در ادامه خواندیم مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در این همایش(یا همان مراسم ) گفت:از جمله وظایف اداره کل استاندارد استان یزد ،توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد می باشد،که ما در حد توان و منابعی که در اختیار داریم نسبت به انجام این امر همت گماشته ایم.


الته به جناب زارع که تمثال مبارکشان را دیده و خودشان را نه ، باید عرض کنیم که ماهم طالب و مشتااق هستیم که توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد را به عنوان یک رسانه مشاهده کنیم!

محمد رضا زارع افزود:آنچه امروز در مطالبه استاندارد بیش از گذشته اثرگذار است، سطح فرهنگ، تحصیلات، سبک زندگی و تجربه‌های فرهنگی مردم است و معتقدیم مسئله فرهنگ استاندارد در کنار مسئله فرهنگ، ناظر به کلیت زندگی اجتماعی در دنیای امروز است.

وی ادامه داد: همانطور که در کشور ما فرهنگ یک دغدغه عمومی است، مسئله فرهنگ استاندارد نیز باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود،که در این خصوص دست استمداد و درخواست ما به سوی همگان،به ویژه مسئولین استان و تمامی رسانه ها دراز است .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت:دراین استان ، از دیر باز تولید  محصولاتی نظیرشیرینی های یزدی،فرآورده های مختلف کنجدی و صنایع دستی را شاهد هستیم ولی متاسفانه تعداد زیادی از آن ها دارای استاندارد ملی نیستند ،و از آن جایی که ، تدوین استاندارد آن ها تحقیق محور می باشد از تمامی محققین،اعضاء هیات علمی دانشگاه ها و همچنین اتحادیه های صنفی مربوطه می خواهیم در این امر ما را یارو یاور باشند.

مدیر کل ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این همایش گفت:تولید پایدار ،تولیدی است که صادرات محور باشد ،که در غیر این صورت به دلیل اشباع بازار داخل ،به مرور زمان واحد های تولیدی به تعطیلی کشیده شده و بیکاری زیادی را شاهد می شویم.

در پایان خبر هم آورده شده است که:

شایان ذکر است در انتهای مراسم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ،رییس خانه صنعت و معدن و رییس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی استان از واحدهای تولیدی برگزیده تقدیر به عمل آمد.



ما هر چه جستجو کردیم نفهمیدیم واحدهای تولیدی برگزیده چه واحد هایی بوده وآیا همانند بیشتر همایش ها هزینه تقدیر را خودشان داده تا  از آنها تقدیر شده است  یا خیر؟؟

 

روز استاندارد را به تمام کسانی که به آن اعتماد دارند تبریک می گوییم .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا