معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات 4 فرد گرفتار شده در منطقه کوهستانی دامگاهان مهریز توسط تیم های کوهستان هلال احمر یزد و مهریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : بنا به گزارش مردمی به مرکز کنترل هماهنگی عملیات EOC  جمعیت هلال احمر استان یزد مبنی بر گرفتار شدن 4 نفر در منطقه کوهستان دامگاهان مهریز تیم های جستجو و نجات هلال احمر و واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : به دلیل صخره ای بودن منطقه و نیاز به تجهیزات تخصصی ، تیم پشتیبان  نیز به محل حادثه اعزام که به همراه تیم واکنش سریع استان و یک تیم نجاتگران هلال احمر که در منطقه حضور داشتند بتوانند افراد گرفتار شده را نجات دهند.

حسینی افزود : نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست کوهستان پس از دسترسی به افراد گرفتار شده آنها را به پایین کوه و منطقه امن منتقل نمودند .

وی عنوان کرد : این عملیات 11 ساعت طول کشید که در این عملیات 16 نیرو عملیاتی ( 13 نفر نجاتگر داوطلب و 3 نفر نجاتگر پرسنل ) با 4 خودرو عملیاتی ( آمبولانس و کمک دار سبک ) از مرکز استان و شهرستان مهریز حضور داشتند.

این مقام مسئول بیان داشت : در حین این عملیات ، امدادرسانی به کودک مشکوک به آپاندیس نیز توسط امدادگران هلال احمر انجام و به نیروهای امدادی اورژانس تحویل داده شد.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد این جمعیت در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم است و هموطنان در هر ساعت از شبانه روز در صورت بروز مشکل می‌توانند با شماره سه رقمی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

 دره دامگاهان با وسعت تقریبی 2100 هکتار در 12 کیلومتری جنوب غربی شهرستان مهریز واقع شده است.

 

 

 

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا