محمدرضا علمدار یزدی گفت : با توجه به بخشنامه ابلاغ شده، تسهیلات تبصره ۱۸ که مختص تولید بود از این پس به اصناف هم تعلق می گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف  گفت: جهت گیری های شعار های سال از سوی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نشانگر اهمیت و جایگاه والای اقتصاد است.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه اصناف بزرگترین بخش اقتصادی کشور است افزود: اصناف در سه بخش تولید ، توزیع و خدمات مشغول هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت : حدود ۸۹ درصد از کل ارزش افزوده بخش بازرگانی از سوی اصناف تامین می‌شود.

محمدرضا علمدار یزدی ادامه داد: این قشر نقش موثر و زیر بنایی در رسیدن کشور به رشد اقتصادی فقر زدا دارند.

وی افزود: تعداد زیادی از اصناف به ویژه تولیدی در زنجیره تامین نیازهای واحدهای صنعتی به برخی دیگر از واحدها اهمیت زیادی دارند.

علمدار یزدی گفت :اصناف نقش اثر بخش و روان سازی در نظام توزیع و قیمت گذاری و اصلاح و نوین سازی شبکه های تولید دارند.

وی اصناف را موتور محرکه تولید دانست و افزود: با توجه به میزان اشتغال ایجاد شده در اصناف و داشتن سهم ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی، در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت کردند. 

علمدار یزدی با اشاره به نقش فرهنگی و اجتماعی اصناف افزود: در زمان شیوع کرونا مشاهده شد که اصناف به صورت خودجوش در طرح مواسات کمک کردند. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: استان یزد ۱۸۵ اتحادیه صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف دارد. 

وی تعداد واحدهای صنفی استان را ۴۷ هزار و ۴۶۱ واحد بیان کرد و گفت:همچنین ۱۱۸ هزار ۶۵۳ نفر در واحدهای صنفی ایجاد شده که این معادل اشتغال بخش معدن و صنعت است

علمداریزدی  با بیان اینکه عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری بر فعالیت اصناف ،کمیسیون نظارت است افزود: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۶۳ کمیسیون نظارت در استان برگزار شد که ۳۶۰ مصوبه داشت.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا