رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اقدامات خوب و ارزنده اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در ترویج فرهنگ نماز، تلاش های این اداره کل را در این زمینه ستود.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، حجت الاسلام سید اکبر موسوی در  نشست با مسئولان این اداره کل گفت: این مجموعه در سالهای اخیر تلاش های وافری در بحث ترویج فرهنگ نماز داشته است و توانسته رتبه های خوبی را در سطح کشور و استان کسب کند.

وی با قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران امر نماز این اداره کل بر نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه به خصوص در دستگهای دولتی تاکید کرد و گفت: فرهنگ نماز باید در جامعه فراگیر شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ نماز گفت: بهسازی و تجهیز نمازخانه، تجلیل از فعالان و خادمان نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، ترویج فرهنگ مطالعه و آموزش احکام، حضور مدیران در نماز اول وقت مدارس، کمک کارکنان در امر مسجد سازی، به روز رسانی سامانه سجاده و سیستم جامع ترویج فرهنگ نماز، تاکید  برگزاری نماز اول وقت، پیگیری مصوبات و ابلاغیه های ستاد اقامه نماز استان و کشور و برگزاری جشن تکلیف فرزندان همکاران از جمله اقدامات این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ نماز می باشد.

وی اجرایی نمودن فرامین مقام معظم رهبری و آئین نامه ترویج فرهنگ نماز را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به نقش نماز در تقویت بعد معنوی و زندگی انسان اظهار داشت: اقامه نماز و حضور  خالصانه در این فریضه الهی، انسان را از خطاها و لغزش ها باز می دارد.

وی کسب رتبه های برتر اداره کل در بحث ترویج فرهنگ نماز طی سالهای اخیر را یادآور شد و گفت: سال گذشته دستگاههای استانی تابعه وزارت اقتصاد نیز شامل بانک های مسکن، سپه، کشاورزی، اداره کل گمرک و اقتصاد و دارایی نیز در بحث ترویج فرهنگ نماز در سطح وزارت اقتصاد اول شدند.

پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور رونق بخشی به اقامه نماز، برگزاری جلسات منظم شورای اقامه نماز، تشویق کارکنان به نماز اول وقت، تنظیم وقت نماز به مدت 20 دقیقه، حضور به موقع امام جماعت در موعد مقرر، پخش اذان در محیط اداری، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط و برگزاری منظم مراسم زیارت عاشورا، اعیاد و مناسبت های مذهبی از جمله دیگر فعالیت های ستاد اقامه نماز اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این زمینه می باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا