عملیات توسعه پوشش شبکه همراه اول با اجرای فاز هشت در استان یزد آغاز و اولین سایت آن راه اندازی شد.

 یزدفردا:عملیات توسعه پوشش شبکه همراه اول با اجرای فاز هشت در استان یزد آغاز و اولین سایت آن راه اندازی شد.  

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، مدیر ارتباطات سیار مخابرات اعلام کرد: طرح فاز هشت توسعه شبکه ارتباطات سیار استان در دو بخش احداث سایت های جدید و ارتقای تکنولوژی  4G/3G سایتهای موجود استان که به منظور تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت شبکه در سطح شهر یزد و سایر شهرهای استان اجرا می شود.

وی افزود: احداث  53 سایت جدید در برنامه قرار دارد که نخستین سایت آن در خیابان بهار (جاده فرودگاه) راه اندازی شد و با افزایش کیفیت مکالمات و افزایش قابل توجه سرعت دیتای همراه اول در آن منطقه به مشکلات موجود درآن منطقه پایان داد.

مسعودی مقدم اظهار داشت : در بخش دوم فاز هشت توسعه 141 مورد ارتقای تکنولوژی  4G/3G سایت های موجود در دستور کار است که با تلاش متخصصان مخابرات یزد تاکنون 47 مورد که تجهیزات آن تحویل استان شده،نصب و راه اندازی گردیده است.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات یزد یکی از ویژگی های اصلی فاز هشت را تعداد زیاد سایتهای جدید در سطح شهر یزد  عنوان کرد و گفت: تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطات در استان مستلزم همکاری سازمانهای اجرایی استان و همیاری و مساعدت همشهریان در نصب این سایت ها  در مکان های تعیین شده می باشد.

گفتنی است در حال حاضر حدود یک میلیون و 639هزار خط تلفن همراه اول در استان فعال است که بالغ بر 356 هزار، دائمی و حدود یک میلیون و 283 هزار نیز خط اعتباری است و ضریب نفوذ تلفن همراه دریزد 132/6 درصد است.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا