یــزد فــردا : شهردار یزد با بیان این‌که نگهداری دام و طیور در محدوده شهری ممنوع و خلاف قانون است، گفت: ۲۵ مرداد ماه آخرین مهلت برای جمع‌آوری مراکز نگهداری دام در محدوده شهری یزد است.

«جمال‌الدین عزیزی» با بیان این‌که طبق بند ۲۰ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نگهداری دام و طیور در محدود شهری ممنوع است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی در محدوده شهر یزد و بافت مسکونی نسبت به نگهداری و پرورش دام و طیور اقدام کردند که باید برخورد جدی با آنها انجام شود.

وی ۲۵ مردادماه را آخرین مهلت برای انتقال فعالیت‌های پرورش دام در محدوده شهری یزد دانست و افزود: این موضوع وضعیت و شرایط نامطلوبی را در محدوده شهری وجود آورده که بهداشت عمومی، زیبایی بصری شهر و بهره‌مندی شهروندان از آسایش و آرامش را مورد تهدید قرار داده است.

شهردار یزد اعمال قانون در این خصوص را حراست از سلامت عمومی جامعه و افزایش کیفیت خدمات شهری دانست و گفت: نظارت بهداشتی بر عرضه دام، جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی، شناسایی دام‌های بیمار و ممانعت از انتقال بیماری آنها به کشتارگاه از دیگر الزامات اجرایی برای خروج پرورش دام در محدوده شهری است.

عزیزی تصریح کرد: تاکنون طی چند مرحله متوالی شناسایی مراکزغیرمجاز پرورش دام در سطح شهر یزد انجام شده و به آنها اخطار لازم داده شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری یزد،این مسئول تأکید کرد: در صورت توجه نکردن به بحث انتقال فعالیت واحدهای پرورش دام به بیرون محدوده شهری به منظور حفظ سلامت شهروندان و پاکسازی محیط شهری، برابر قانون محل نگهداری دام و طیور پلمب می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا