یزد فردا: علیرضا حسنی رییس اتاق اصناف یزد گفت: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان یزد از روز چهارشنبه ٢٢مردادلغایت جمعه ٢٤ مردادبه غیر از اصناف تامین کننده مایحتاج ضروری مردم، فعالیت سایر اصناف و کسبه این شهرستان تعطیل خواهد بود.

وی افزود: اصناف و بازاریان در طول مدت شیوع کرونا برای قطع زنجیره ویروس تلاش کردند و هزینه دادند چنانکه بهترین زمان کاسب و کار در ایام عید واحدهای خود را تعطیل و به قرنطینه رفتند و در عین حال به کمک مبتلائیان این ویروس با خرید تجهیزات بیمارستانی شتافتند.

حسنی بیان کرد: کسبه یزد در طول این بحران بسته کمک های خود را به دست نیازمندان رساندند ولی همین بازاری دیگر کشش تعطیلی دوباره را ندارد چون از یک طرف اوضاع مالی خودش هم نسبت به دور اول تعطیلی نامناسب تر است.

وی عنوان کرد: این چند ماه به دلیل نوسان ارز و رکود در بازار کسبه نتوانستند درامدی را جذب نمایید ولی باز همین کسبه امروز با تمامی این مشکلاتی که دارند حاضر شدند برای قطع زنجیره ویروس کرونا به مدت سه روز واحد خودشان را تعطیل کنند.

رییس اتاق اصناف یزد گفت: حال که بازاریان ما برای مقابله با ویروس کرونا حاضر شدند کاسبی خودشان را رها کنند و در منزل قرنطینه شوند ایا از ورود بیماران کرونایی از استانهای همجوارجلوگیری خواهد شد؟

وی در ادامه تاکید کرد: آیا مطب ها و کلینیک ها حاضرند این سه روز را تعطیل کنند و بانک ها و موسسات خصوصی و دولتی و دفاتر پیشخوان دولت حاضر به تعطیلی هستند؟

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا و شرایط موجود شهرستان، فعالیت اصناف غیر ضرور از روز چهارشنبه لغایت جمعه به مدت ۳ روز تعطیل خواهد بود.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای، نانوایی ها، سوپر مارکتها، میوه فروشی ها، سبزی فروشی ها، قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، لبنیاتی ها، بیرون بر رستوران ها، فست فودها و طباخی ها، لوازم یدکی ها، تعمیرات به عنوان گروه شغلی یک مجاز به فعالیت می باشند.

حسنی تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات مهمترین راهکار قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا می باشد.

رییس اتاق اصناف یزد گفت: با توجه به دستورات ستاد استانی و تاکید به

رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و الزامات سلامت محیط کسب و کار، لازمه فعالیت مشاغل مجاز می باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا