فرماندار بهاباد در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان، رویکرد مسئولین ارشد استان یزد را هدایت هدفمند سرمایه گذاران به سمت شهرستان بهاباد عنوان نمود و گفت: یکی از اساسی ترین و مؤثر ترین عوامل مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان ایجاد اشتغال مولد و مفید است.

یزد فردا: به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری بهاباد به ریاست "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد و با حضور "عماد تشکری" سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد و اعضای کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد رویکرد مسئولین ارشد استان یزد را هدایت هدفمند سرمایه گذاران به سمت شهرستان بهاباد عنوان نمود و گفت: یکی از اساسی ترین و مؤثر ترین عوامل مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان ایجاد اشتغال مولد و مفید است. 

"محمدمهدی خانی زاده"  در این خصوص تصریح کرد: همه نهادها و دستگاههای اجرایی پای کار هستند تا مشکلات ایجاد اشتغال در شهرستان را برطرف کنند و لذا موقعی می توانیم موفق شویم که از همه علاقه مندان به سرمایه گذاری و ظرفیت های شهرستان به خوبی استفاده کنیم.

عالی ترین مقام ارشد شهرستان بهاباد بااشاره به تسهیلات پرداختی حوزه اشتغال روستایی و عشایری شهرستان گفت: میزان اعتبار تسهیلات روستایی پرداختی برای 215 طرح 105 میلیارد ریال می باشد که تعداد 27 طرح بالای 500 میلیون ریال دارای تعهد اشتغال زایی می باشند.

مهندس خانی زاده تصریح کرد: بخش کشاورزی شهرستان بهاباد 98 درصد از تسهیلات دریافتی را به خود اختصاص داده و دو درصد دیگر مربوط به بخشهای صنعت و خدمات است.

فرماندار بهاباد به مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره نمود و گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون 10 مورد از مشاغل آسیب دیده کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند که  160 میلیون تومان تسهیلات به آنها تعلق گرفته است.

خانی زاده باتوجه به وضعیت اشتغال نیروی انسانی در معادن اطراف شهرستان گفت: متأسفانه این معادن بیشترین نیروی کار خود را از طریق استان های همجوار تأمین می کنند و به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به شهرستان بهاباد توجه نمی کنند که نتیجه آن بیکار بودن جوانان و حضور افراد غیر بومی در شهرستان می شود.

  

شهرستان های کمتر توسعه یافته در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد  با اشاره به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون هفت هزار و 308 طرح از مشاغل آسیب دیده کرونا در سامانه کارا ثبت نام کردند که 3 هزار و 710 طرح، تسهیلات خود را دریافت کردند.

"عماد تشکری" باتوجه به عدم تعهد اشتغالزایی در برخی از طرح هایی که تسهیلات دریافت نموده اند گفت: برخی طرح ها به تعهد ایجاد اشتغال خود عمل نکردند که این امر موجب حساسیت نهادهای نظارتی استان شده است؛ امیدواریم کمیته های نظارت با کمک فرماندار این مشکل را رفع نمایند.

وی در ادامه به امضای تفاهم نامه میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان یزد اشاره نمود و گفت: بر اساس این تفاهم نامه افراد جویای کار و متقاضیان وام های مشاغل خانگی به جای دریافت تسهیلات، از سوی جهاد دانشگاهی یزد آموزش داده می شوند و پس از توانمندسازی، به بازار کار متصل خواهند شد؛ متقاضیان برای ثبت نام تا 6 مهر فرصت دارند به سایت inhb.ir  مراجعه نمایند.

این مقام مسئول استان در مورد نحوه تخصیص اعتبارات اشتغالزا گفت: 20 درصد از اعتبارات به بخش تعاون اختصاص داده شده و در بقیه موارد سعی داریم طرح های اشتغال روستایی و عشایری شهرستان ها به ویژه شهرستانهای کمتر توسعه یافته را در اولویت قراردهیم.

گفتنی است شهرستان بهاباد 59 تعاونی فعال با بیش از 1400 عضو دارد و از این تعداد 470 نفر بانوان هستند که نشان از توجه آنها به بخش تعاون دارد؛ این تعاونی ها برای 556 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا