روحانیون جهادی یزدی در دوره «مراقبت های معنوی و تبلیغ بالینی» شرکت کردند.

یزد فردا: حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد، مسئول دفتر امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد از برگزاری نخستین دوره آموزش مراقبت های معنوی و تبلیغ بالینی ویژه طلاب و روحانیون در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه استان یزد برای نخستین بار اقدام به برگزاری دوره کوتاه مدت آموزش مراقبت های معنوی و تبلیغ بالینی در سطح استان نموده که در این دوره آموزشی، ۲۰ نفر از روحانیونی که در میدان مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان ها به صورت جهادی حضور و فعالیت داشتند، شرکت کردند.

حجت الاسلام حسینی راد، هدف از برگزاری این دوره را آموزش نیرو جهت مراقبت های معنوی بیماران بستری در بیمارستان ، آرامش دهی و غربالگری معنوی بیماران دانست و روان شناسی بیماری و سلامت ، عدالت و بیماری ، شیوه بیان احکام بیمار، امداد و نجات و کمک های اولیه ، فنون مراقبت معنوی بیمار، تاب آوری در بیماری را از سرفصل های این دوره بیان کرد.

مسئول دفتر امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد در پایان گفت: این دوره شامل ۶۰ ساعت کلاس بوده که به برگزیدگان، گواهینامه پایان دوره ارائه می شود.

لازم به ذکر است، این دوره با حضور حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم، حجت الاسلام و المسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد و دکتر لطفی مشاوره ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد .

 به برگزیدگان این دوره ۶۰ ساعته گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا