رئیس هیئت کشتی استان یزد از انصراف تیم کشتی فرنگی یزد در مسابقات لیگ برتر کشور بدلیل عدم تحقق وعده‌های مالی مسئولان ارشد استان خبر داد.

یزد فردا: "مجتبی صدقی" رئیس هیئت کشتی استان یزد ضمن تائید انصراف تیم کشتی فرنگی یزد گفت: انصراف از مسابقات لیگ برتر دلایل متعدی داشت که مهم ترین آن عدم تحقق وعده مسئولان استان در جهت حمایت از این تیم بود.

صدقی درهمین زمینه اظهار کرد: از ابتدا قرار بود یک واحد بزرگ صنعتی استان هزینه تیمداری را انجام بدهد که در ادامه درگیر اختلافات منطقه‌ی و سیاسی مابین مسئولان استان و واحد صنعتی شد و رسما حمایت از تیم منتفی شد.

رئیس هیئت کشتی استان یزد افزود: از ماه‌ها پیش از همه مسئولان استان وعده و وعید شنیدیم در حالی که با منتفی شدن تیمداری یزد، با دستور استاندار خوزستان یک واحد صنعتی 48 ساعته تمام امتیاز تیم یزد را خریداری کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خوزستان امروز در کنار دیگر تیم‌های مطرح خود، یک لقمه آماده را برداشت، گفت: مطمئن باشید این تیم حتما بین 3 تیم برتر کشور در لیگ برتر کشور خواهد بود و در پایان مسابقات لیگ برتر کشتی همه ما حسرت از دست رفتن این فرصت طلایی را خواهیم خرد.

صدقی با اشاره به تلاش‌هایی که برای بسته شدن این تیم در ماه‌های اخیر شد، تصریح کرد:تمام اعضا این تیم از بازیکن، مربی و سرپرست و مدیرفنی از نام‌آوران و بزرگان ایران هستند که جذب آن‌ها در کنار یکدیگر برای تیم‌های قدیمی و بزرگ کشور هم آسان نبود.

وی  با اعلام اینکه تیم ایران مال برای ساختن تیمی شبیه به همین تیم حدد سه میلیارد هزینه کرده است از بسته شدن تیم یزد با مبلغی در حدود نصف این تیم گفت.

صدقی ادامه داد: بازیکنان این تیم قهرمان آسیا، باشگاه‌های جهان و همچنین گزینه المپیک هستند و مربی این تیم از جمله مربیان قهرمان در سطح لیگ برتر کشتی فرنگی کشور است.

این پیشکسوت ورزشی استان در ادامه عنوان کرد: حضور بهرام مشتاقی از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی ایران بعنوان مدیرفنی این تیم باعث اعتبار و آبرو تیم کشتی فرنگی یزد شده بود.

صدقی در پایان صحبت‌های خود گفت: از ماه‌ها پیش بدنبال ساختن تیمی بودیم که علاوه بر اینکه در کوتاه مدت باعث اعتبار و جایگاه یزد در کشور، عاملی برای پیشرفت و رشد کشتی فرنگی در یزد باشد اما متاسفانه بازهم می‌گویم این فرصت طلایی از دست یزد رفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا