آیت الله مدرسی گفت: دفاع مقدس ویژگی‌هایی داشت که می تواند برای همیشه تاریخ درس باشد و در دیگر عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیز از آن بهره برد.

یزد فردا: آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا گفت: دفاع مقدس ویژگی‌هایی داشت که می تواند برای همیشه تاریخ درس باشد و در دیگر عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و ... نیز از آن بهره برد.

وی ادامه داد: مدیریت دفاع مقدس دینی و جوانانه بود هم اکنون نیز باید این مدیریت موجب پیشرفت جامعه و ملت ایران است، آن زمان رزمندگان اسلام با کم توقعی و برای دفاع از جان و مال و ناموس ملت در جبهه‌ها حضور یافتند اما متاسفانه می‌بینیم که مدیران ما پرهزینه و پر توقع هستند.

امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه ایثار، اعتماد به مردم، استفاده از داشته‌ها، نگاه به درون، تکیه بر باورهای خود و ولایت پذیری از جمله محورهای دفاع مقدس بود ادامه داد: در شرایط کنونی نیز به همه این محورها به آن نیازمندیم و باید در شرایط فعلی  و در عرصه های مختلف این محورها را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آئیم.

مدرسی عنوان کرد: مقاومت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس موجب شد به پیروزی برسیم و با مدیریتی که انجام گرفت و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و باور و اعتماد به نفسی که وجود داشت توانستیم در عرصه‌ نظامی و دفاعی کشور به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم و در عرصه‌های دیگر اقتصادی، فرهنگی و ... نیز باید با همین مدیریت و باور مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به الگو برداری مدافعان سلامت از فرهنگ دفاع مقدس گفت: انصافا مدافعان سلامت در زمینه مبارزه با بیماری کرونا مانند رزمندگان جبهه‌ها عمل کردند هم جان خود را در معرض خطر قرار دادند و هم در تلاش و کار اقداماتی را انجام دادند که که مطابق با نمونه‌های دفاع مقدس است و همچنین با وجود امکانات کم و عدم پرداخت اضافه کاری و کارانه به نجات بیماران و کمک به آنها پرداختند.

مدرسی تصریح کرد: مردم ما نیز با وجود شرایط سخت اقتصادی با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با کمک‌های خود به پشتیبانی از مدافعان سلامت و رفع نیازهای معیشتی نیازمندان در این شرایط سخت پرداخته‌اند که در دنیا کم نظیر بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا