رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از انعقاد تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه یزد و شرکت رجا با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی طرفین خبر داد.

یزد فردا: سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی طرفین و توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناورانه و به منظور استمرار و اثربخشی ارتباط سازمان‌یافته، تفاهم‌نامه همکاری به امضای رئیس دانشگاه یزد و مدیرکل مرکز توسعه، آموزش و فناوری شرکت رجا رسید.

او افزود: این تفاهم‌نامه به منظور تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در جهت بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی، استفاده از همکاری دانشگاه‌ها به منظور ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های صنعت، تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری درخصوص اولویت‌بخشی به توسعه حمل و نقل ریلی و ایجاد مزیت رقابتی برای آن منعقد شده است.

دشتی زاد ادامه داد: همکاری در فرهنگ‌سازی در زمینه حمل و نقل ریلی، هدایت و حمایت از مخترعین و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید‌ها و همایش‌های علمی مشترک، ارایه مشاوره‌های علمی، فنی و تحقیقاتی و در اختیار گذاردن امکانات و کارگاه‌های فنی، آزمایشگاهی و شبیه‌ساز‌ها از جمله موضوعاتی است که در این تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار داشت: در چارچوب این تفاهم‌نامه همچنین طرفین با تأکید بر ضرورت تعامل چند جانبه میان دانشگاه یزد، راه‌آهن، دانشگاه‌های بین‌المللی و سازمان‌های مرتبط، موضوعات دیگری نظیر ایجاد اتاق فکر و گروه‌های پژوهشی مشترک، استفاده از ظرفیت دانشگاه در تولید قطعات صنعتی را نیز مورد توجه قرار داده‌اند.

او افزود: فراهم‌شدن امکان فرصت‌های مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی در صنعت ریلی و همچنین همکاری در استفاده از ظرفیت‌های خطرپذیر به منظور توسعه شرکت‌های نوپا و استارت آپی نیز از موضوعات محوری در این تفاهم‌نامه است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا