نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس یک دوره تربیتی و انسان‌ساز است.

یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست فرماندهان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی در یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ویژگی‌های دفاع مقدس به حدی بالا و ارزشمند بوده‌اند که بیان آنها واقعاً به صورت کامل امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ممکن است ما بتوانیم بخشی از این ارزش‌ها را به صورت گفتار یا در قالب آثار هنری بیان کنیم گفت: با این وجود بیان فطرت و ایمان و اعتقادی که در رزمندگان بود به صورت واقعی خیلی سخت است.

ناصری بر ضرورت وجود توجه به ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که در این زمینه می‌توان انجام داد، مراسم‌های بزرگداشتی است که در نقاط مختلف برگزار می‌شود و همین مراسم‌ها و یادواره‌ها، تأثیر بسیاری در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان ایثارگران باشیم گفت: افرادی که در جبهه حضور داشتند نیت‌های خدایی داشتند و شب و روز خود را برای نجات اسلام و انقلاب گذاشتند و به حمدالله توانستند بسیار خوب عمل کنند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم یاد و خاطره این افراد از ذهن‌ها پاک شود تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس، دانش آموزانی که به جبهه می‌آمدند از درسشان عقب می‌ماندند و بعضاً مورد خطاب معلمان قرار می‌گرفتند و ما برای رفع این ضعف، در جبهه کلاس‌هایی برای رزمندگان برگزار کردیم و همانجا دوره‌های آموزشی را برایشان انجام می‌دادیم.

امام جمعه یزد افزود: برای افرادی هم که از جبهه می‌آمدند، دوره‌های را برای ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با یکدیگر برگزار می‌کردیم و محلی به عنوان پادگان ارتباطی در خیابان مهدی (عج) ایجاد کردیم و به حمدالله الان همین ارتباط با برگزاری نشست‌های دعاخوانی ادامه دارد.

ناصری با بیان اینکه خاطرات رزمندگان و ایثارگران باید برای نسل جوان بیان شود گفت: باید برنامه‌ریزی لازم از سوی سپاه و نهادهای مرتبط انجام شود تا جلسات خاطره‌گویی در طول سال در مدارس و سایر مراکز با حضور ایثارگران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان مطالب و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس را یک دوره تربیتی و انسان‌ساز دانست و افزود: اگر می‌خواهیم دینمان به دوران دفاع مقدس را به درستی ادا کنیم باید زمینه انتقال هرچه بهتر و بیشتر این ارزش‌ها به نسل‌های جوان را فراهم آوریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا