معاون استاندار ‌یزد بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و خواستار هدایت واقفین برای انجام امور وقف در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد.

یزدفردا: احمد ترحمی، ظهر امروز در کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد اظهار داشت: تلاش‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشبرد برنامه‌ها و تدوین راهبردهایی که منطبق بر سیاست‌ها و اهداف ملی ستاد و کشور و مسائل اجتماعی استان است، با یک مدیریت علمی و با تجربه خوب شایسته تقدیر است.

وی همچنین از همه تشکل‌های غیر دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد که بار بزرگی از مسئولیت اجتماعی را بر دوش خود احساس می‌کنند و پیشتاز امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر هستند، تقدیر کرد.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: مهمترین ویژگی برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در سال جاری با توجه به شرایط ویژه کشور ناشی از بروز و شیوع بیماری کرونا، برگزاری برنامه‌ها با محورهای تشکل‌های مردمی بود و اتفاق بسیار خوبی رقم خورد زیرا تشکل‌ها حلقه واسط مردم و افکار عمومی با دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی هستند و هر جا مردم در صحنه باشند آن فعالیت موفق خواهد بود.

وی افزود: در موضوع شیوع بیماری کرونا نیز تشکل‌های مردم نهاد و خیرین در کشور و به ویژه استان یزد خوش درخشیدند تا جایی که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت که جای افتخار دارد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عنوان کرد: تکیه گاه اصلی فعالیت‌ها در حوزه مقابله با بیماری کرونا نیز همین تشکل‌ها و مؤسسات خیریه بودند که اگر خدمت بی منت و جهادگونه آنها نبود و به کمک کادر درمانی و بهداشتی استان نمی‌آمدند این جایگاه خوب در امر مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به دست نمی‌آمد.

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فرهنگ سازی و هدایت واقفین برای انجام امور وقف در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و درمان و حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان تأکید کرد و گفت: تدبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شایسته تقدیر است زیرا مادر حوزه وقف ظرفیت‌های فراوانی داریم که مغفول واقع شده است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یک عزم ملی و همگانی نیاز دارد و با توجه به مأموریتی که مقام معظم رهبری متوجه وزارت کشور کرده‌اند دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی باید فراتر از مسئولیت‌های سازمانی و اداری خود، حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق را مورد توجه قرار دهند.

ترحمی با تاکید بر استفاده سازمان‌های مردم نهاد از ظرفیت‌ها و امکانات معطل مانده در ادارات و دستگاه‌های استان، تصریح کرد: باید از کارهای موازی جلوگیری شود و نباید از برد فضای مجازی غافل شوید زیرا یک کلیپ، پیام چند رسانه‌ای و عکس نوشت می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و فضای مجازی می‌تواند به آوردگاهی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر و کمک به سلامت روح و روان جامعه تبدیل شود.

در ابتدای این نشست مصطفی کرباسی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این شورا در هفته مبارزه با مواد مخدر ارائه و اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ تشکل غیردولتی و سازمان مردم نهاد این شورا را در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد یاری می‌کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا