شهردار یزد با گلایه از رعایت نکردن محدودیت‌های اعمال شده در آرامستان‌های این شهر، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مذکور را در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ذکر کرد.

یزدفردا: «جمال الدین عزیزی» در این باره تصریح کرد: متاسفانه برخی شهروندان با وجود ممانعت‌های ایجادشده جهت تجمع نکردن همشهریان در خلدبرین، بلوک‌های مسدودکننده ورودی‌های خلدبرین را در روز‌های اخیر تخریب کردند.

وی با اشاره به جهش آماری بیماری کرونا در استان و شهر یزد، اضافه کرد: تدفین فوتی‌های مبتلا به کرونا در آرامستان خلدبرین یزد با رعایت فاصله‌گذاری و تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

شهردار در این باره اظهار کرد: اموات از طریق خودرو‌های حمل متوفی از سردخانه بیمارستان به ساختمان غسالخانه این آرامستان انتقال یافته و پس از غسل و کفن‌پوشی با رعایت دقیق اصول شرعی و نیز برپایی نماز میت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توسط واحد خدمات امور متوفیان سازمان آرامستان‌های شهرداری در داخل قبر گذاشته و با شیوه‌های بهداشتی دفن می‌شود.

عزیزی رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری خواند و از شهروندان خواست ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هنگام حضور در آرامستان‌ها، از برقراری تماس با سطوح و تجهیزات این اماکن خودداری کنند و علاوه بر این نیز خانواده متوفیان از برگزاری هرگونه مراسم ختم با عناوین سوم، هفتم، چهلم یا سالگرد در این محل‌ها خودداری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا