عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد از مناسب‌سازی مناطق گردشگری یزد برای سهولت در رفت‌وآمد معلولین خبر داد.

یزدفردا: علی‌محمد عطابخش با اشاره به مناسب‌سازی در مناطق مختلف برای سهولت در رفت‌وآمد معلولین در سطح شهر، گفت: در حال حاضر هتل‌های شهر آماده‌سازی برای حضور معلولین شده که درگذشته چنین مسئله‌ای را شاهد نبودیم و آنها نمی‌توانستند به‌راحتی در این مکان‌ها رفت‌وآمد داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه راه‌آهن نیز نواقص خود را برای سهولت در رفت‌وآمد معلولین انجام داده است، اضافه کرد: درگذشته معلولین بخشی از مکان‌های تاریخی یزد را نمی‌توانستند از نزدیک مشاهده کنند و حتی برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودند که در یک سال گذشته شاهد رفع این نواقص در سطح شهر هستیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته در جشنواره معلولین، گردشگری توسط معلولینی که به استان سفر کرده بودند صورت پذیرفت که بسیاری از نواقص مشاهده و مسئولان درصدد رفع آن برآمدند.

عطابخش عنوان کرد: این فضاسازی برای سهولت در رفت‌وآمد معلولین سبب شد تا شهر یزد به‌عنوان شهر دسترس‌پذیر اعلام و اعتباراتی را به بهزیستی در جهت مناسب‌سازی منازل معلولین اختصاص دادند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص مناسب‌سازی اتوبوس‌های درون‌شهری ویژه معلولین اشاره و خاطرنشان کرد: 15 اتوبوس درون‌شهری برای سهولت در رفت‌وآمد معلولین در شهر یزد به کار گرفته شد تا معلولین با مشکلات کمتری در سطح شهر عبور و مرور داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا