رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد از ملزم شدن پیمان کاران و ناظران ساخت پروژه‌های عمرانی شهری به گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب سازی اماکن و معابر شهری خبر داد.

یزدفردا: سپنتا نیکنام، رئیس کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به ضرورت مناسب سازی اماکن عمومی و پیشگیری از ایجاد موانع برای افراد ناتوان و هدر رفتن سرمایه‌های شهری، آموزش مناسب سازی برای مهندسان، پیمان کاران و ناظران پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به مرتبط بودن این موضوع به نهاد‌های بهزیستی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی افزود: به منظور هماهنگ ساختن نهاد‌های مذکور و آموزش پیمان کاران و نهاد‌های عمرانی اجلاسی برگزارشد و با اتفاق نظر نمایندگان این سه نهاد مقرر شد تا پیش نویس تفاهم نامه‌ای برای آموزش متولیان امر تنظیم شود.

نیکنام با تاکید بر ضرورت جایگزینی آموزش‌های کاربردی به جای آموزش‌های غیر کاربردی تصریح کرد: گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب سازی برای مهندسان، پیمان کاران و ناظران پروژه‌های عمرانی شهری الزامی بوده و اخذ پروانه فعالیت از سازمان نظام مهندسی و شرکت در مناقصه‌های شهرداری منوط به اخذ گواهی دوره‌های مذکور است.

او ابراز امیدواری کرد که با انجام چنین اقداماتی از هدر رفتن منابع ملی و شهری جلوگیری شده و هزینه‌های عمرانی صرفاً برای مناسب سازی ساختمان‌ها و معابر احداث شده در گذشته صرف شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا