رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه پلیس در خط مقدم اجرای قانون و مقابله با هنجار شکنان قرار دارد، گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضا در اجرای مر قانون و تحقق عدالت مکمل هم هستند.

یزدفردا: غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان یزد که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی ناجا در استان حضور یافته بود، گفت: پلیس به حق در همه مناسبت‌ها و وقایع، حضور پررنگ و موثر دارد.

او افزود: نیروی انتظامی با کمبود امکانات و نیرو روبروست چرا که با وسعت و حجم کار از نقطه صفر مرزی تا مرکزی و از فضای حقیقی تا فضای مجازی وظیفه حفظ نظم، امنیت و آرامش بر دوش این سبزپوشان جان برکف گذاشته شده است.

 دهشیری ادامه داد: تلاش مجموعه انتظامی استان در مقابل مخاطرات و ماموریت‌هایی که جان خود را به عنوان مهمترین سرمایه انسانی کف دست گذاشته و تا پای جان تحت فرمان، ولی فقیه هر آنچه در توان دارند بر طبق اخلاص می‌گذارند و در این راه گاهی با بی مهری‌ها و قدرناشناسی‌ها روبرو می‌شوند، قابل ستایش و تقدیر است.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت داخلی است، تصریح کرد: سبز قامتان نیروی انتظامی، در راستای حفظ نظم، امنیت و اجرای عدالت همراه و مرتبط با دستگاه قضایی انجام وظیفه می‌کنند که ثمره آن شیرینی نظم و امنیت و کاهش جرم و جنایت در جامعه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حضور پلیس در خط مقدم مقابله با قانون شکنان و همچنین اجرای قانون گفت: این رسالت بسیار سختی است که بر دوش نیروی انتظامی نهاده شده که در سیبل برخی ناهنجاری‌های فکری و روانی افرادی قرار دارد که میانه خوبی با قانون و حقوق ندارند و به آن تن نمی‌دهند.

او افزود: متاسفانه دیده می‌شود در مواردی درک و فهم مدنی و مسئولیت اجتماعی نهادینه نشده موجب می‌شود، پلیس مورد اهانت به خاطر اعمال قانون قرار گیرد، اما هیچگاه از اراده و تصمیم قاطع پلیس کاسته نمی‌شود که این موجب فخر برای سبز پوشان نیروی انتظامی است.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و معرفی استان یزد به عنوان امن‌ترین استان برای سرمایه گذاری در سال ۹۸ گفت: این موفقیت ثمره همدلی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی، قضائی و بخش خصوصی است.

او تصریح کرد: برخی از مولفه‌های موثر در این موفقیت مربوط به نقش آفرینی پلیس مقتدر، مردم دار، مهربان و در جای خود قاطع است.

دهشیری در پایان اظهار داشت: دستگاه قضا همواره حامی عملکرد و رفتار نیروی انتظامی براساس مر قانون است و حمایت از نیروی خدوم انتظامی در انجام رسالت‌ها و ماموریت‌ها از وظایف قوه قضائیه به حساب می‌آید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا