مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موضوع تامین زمین برای شهرک سازی تسهیل شد.

یزدفردا: محمدرضا بشیری مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اشاره به دستورکار‌های مطرح شده در پنجمین جلسه شورای فنی استان، گفت: با بازنگری دستور العمل شهرک سازی، استفاده از زمین‌های دولتی و زمین‌های که در اختیار بخش خصوصی برای شهرک سازی اعم از مسکونی، تفریحی، گردشگری و شهرک‌های تخصصی نظیر علم و فناوری، سلامت، ورزشی امکان پذیر شده است. 

او افزود: دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس قانون برگزاری مناقصه، در زمان برگزاری معاملات و دریافت اسناد مناقصه مکلف به دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به عنوان یکی از اسناد مناقصه هستند.

بشیری ادامه داد: این موضوعبه منظور صیانت از نیروی کار کشور است بطوری که کلیه پیمانکاران متناسب با نوع فعالیت موظف به رعایت ملاحظات ایمنی، شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک به کارگیری مسئولان ایمنی و فراگیری آموزش‌های ایمنی از سوی کارگزان و کارفرمایان هستند.

او گفت: در این جلسه مقرر شد انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی استان ضمن بررسی مشکلات احتمالی پیمانکاران درخصوص اخذ گواهی نامه مذکور، نتیجه را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیرخانه شورای فنی استان منعکس نماید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا