استاندار یزد با اشاره به سیر صعودی افراد مبتلا به ویروس کرونا ، گفت: به همین علت راه اندازی بیمارستان صحرایی در دستور کار مسوولان امر استان برای ارایه خدمات رسانی بهتر به این گروه از بیماران قرار گرفته است.

یزدفردا: محمدعلی طالبی افزود: با توجه به بررسی‌های و مذاکره های صورت گرفته با مدیران بخش بهداشت و مسوولان بیمارستان‌های استان، امکان اضافه کردن ۱۰۰ تخت دیگر در مراکز درمانی برای ارایه خدمات به افراد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ وجود دارد اما افزایش بیش از این تعداد تخت امکان پذیر نیست به همین علت راه اندازی بیمارستان صحرایی در استان ضروری است.

وی اظهار کرد: راه اندازی بیمارستان صحرایی در ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان مطرح شد و قرار بود با همکاری شهرداری یزد راه اندازی شود که با  بهبود وضعیت بیماران کارها متوقف شد، اما هم اکنون راه اندازی آن  بیش از گذشته احساس می شود.

استاندار یزد تصریح کرد: بیمارستان یادشده در حال حاضر با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی یزد به سرعت در حال انجام است ،امیدواریم ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده آماده شود.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های مختلف به ویژه عضو ستاد بحران و سپاه  استان درخواست شد ، آمادگی را داشته باشند،اگر ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است ، از امکانات بیمارستان صحرایی استفاده شود.

طالبی از ساخت بیمارستان بحران در استان خبر داد و گفت: ساخت این بیمارستان با توجه به حجم کارهای آماده سازی آن  احتمالا تا یک ماه آینده  آماده نشود.

استاندار یزد پیش از این در صفحه شخصی خود نوشت: متاسفانه عامل اصلی شیوع کرونا، دورهمی‌های خانوادگی است و همچنان بخشی از مردم، بی توجه!

محمد علی طالبی اضافه کرده : با اوج گیری کرونا، از هفته قبل عمل های عادی بیمارستان ها متوقف و توان بخش خصوص هم به خدمت گرفته شد.

استاندار یزد یادآور شد: حالا با عبور از همه رکوردهای قبلی در آمار بستری، ایجاد بیمارستان صحرایی در برنامه قرار گرفته است.

در حال حاضر ۵۴۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۳ بیمار به دلیل حاد بودن شرایط در بخش مراقبت های ویزه تحت درمان قرار گرفته اند و هم چنین ۵۸ بیمار در اورژانس بیمارستان ها منتظر تعیین تکلیف هستند و  یزد همچنان در شرایط قرمز به سر می برد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا