رییس سازمان اورژانس یزد آمار مربوط به حوادث مهرماه امسال شامل حوادث ترافیکی و غیرترافیکی، مسمومیت‌ها و انواع بیماری‌ها و خودکشی را اعلام کرد.

یزدفردا: دکتر «احمد دهقان» در رابطه با حوادث رخ داده مهرماه امسال در یزد، اظهار کرد: در مهرماه امسال یک‌هزار و ۲۷۸ مورد حوادث ترافیکی در یزد گزارش شده که در این حوادث یک‌هزار و ۱۶۹ نفر بستری  و متاسفانه ۱۵ نفر فوت شده‌اند.

وی از ثبت چهار هزار و  ۵۴۶ مورد حوادث غیرترافیکی در این ماه نیز خبر داد و گفت: بستری حوادث غیر ترافیکی شامل دو هزار و ۲۴۷ نفر و فوتی‌های این حوادث نیز متاسفانه شامل ۱۴۵ نفر بوده است.

دهقان در رابطه با آمار مسمومیت یک ماهه استان یزد در ماه اخیر نیز تصریح کرد: ۱۱۲ مورد مسمومیت در استان را شاهد بودیم که در این میان مسمومیت با الکل شامل حال هشت نفر و مسمومیت با منوکسید کربن نیز شامل حال ۲۳ نفر شده است.

وی در رابطه با دیگر حوادث رخ داده استان در مهرماه نیز گفت: طی یک ماه گذشته، ۲۱۰ نفر در استان دچار حادثه سقوط، ۲۲۲ نفر دچار عارضه قلبی و ۶۱۹ نفر هم دچار عارضه تنفسی شده‌اند.

دهقان در رابطه با آمار اورژانس درخصوص بیماران کووید ۱۹ نیز رقم ۴۱۹ نفر را گزارش کرد و گفت: متاسفانه در حوادث مهرماه یزد، شش مورد خودکشی نیز به ثبت رسیده است.

این مسئول از پنج هزار و ۸۲۴ مورد ماموریت اورژانس خبر داد و گفت: این حوادث شامل چهار هزار و ۶۱۶ ماموریت توسط پایگاه‌های شهری و یک‌هزار و ۲۰۸  ماموریت از سوی پایگاه‌های جاده‌ای بوده است.

رییس سازمان اورژانس یزد ۴۱ ماموریت را نیز مرتبط با بیماری‌ها و حوادث زنان مانند زایمان اعلام کرد و در رابطه با مشارکت نیروهای امدادی اورژانس گفت: در این حوادث علاوه بر ۱۸ مورد امداد هوایی، پنج کد ۲۴۷ و ۹ کد ۷۲۴ اعزام شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا