معاون عمرانی استاندار یزد از الکترونیکی شدن روند واگذاری اراضی دولتی خبر داد.

یزدفردا: محسن صادقیان، در جلسه شورای برنامه ریزی یزد اظهار داشت: برای اولین بار در استان با دستور استاندار، اطلاعات اراضی واگذار شده دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان احصا شد و در همین راستا بانک اطلاعاتی اراضی مذکور تشکیل شد.

معاون عمرانی استاندار یزد افزود: اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی اراضی دولتی به دو دسته طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و طرح‌های غیر کشاورزی تقسیم بندی شده و در گام اول اراضی واگذار شده برای طرح‌های غیر کشاورزی مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۷۵ قطعه زمین که در سالهای گذشته برای طرح‌های غیرکشاورزی و صنعتی واگذار شده و دارای پیشرفت فیزیکی پایین بودن برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده ۳۳ ارجاع شده و از این مقدار ۱۰۲ زمین تعیین تکلیف و خلع ید شده‌اند.

صادقیان بیان کرد: تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده طی سالهای گذشته، پتانسیل بسیار خوبی برای استان هستند چون تمام این زمین‌ها مراحل قانونی اخذ مجوزها را طی کرده‌اند و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و این اراضی را برای متقاضیان جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مجوزهای اخذ شده قبلی واگذار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: سامانه سماک برای الکترونیک کردن روند واگذاری‌ها، تسریع در این فرآیند و ایجاد شفافیت راه اندازی شده و در استان یزد تمام واگذاری‌ها برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا