بهجتی اظهار کرد: دانشگاه اردکان با توجه به ماموریت و اهداف در نظرگرفته شده در سند راهبردی پنج ساله و همچنین در ارتباط با صنعت و جامعه تلاش کرده به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت کند.

یزدفردا: فاطمه بهجتی رئیس دانشگاه اردکان شب گذشته در نشستی برخط به مناسبت هفته پژوهش عنوان کرد: دانشگاه اردکان با توجه به ماموریت و اهداف در نظرگرفته شده در سند راهبردی پنج ساله و همچنین در ارتباط با صنعت و جامعه تلاش کرده به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت کند.

وی اظهار کرد: دانشگاه های نسل اول دانشگاه های آموزشی بوده و وظیفه ارائه مدرک تحصیلی را بر عهده داشتند. دانشگاه های نسل دوم بیشتر در زمینه پژوهش و تحقیقات فعالیت می کردند و دانشگاه های نسل سوم و سوم به بعد به دنبال تبدیل به دانشگاه جامع مهارت افزا و کارآفرین هستند.

بهجتی گفت: اردکان شهری صنعتی است لذا دانشگاه باید همگام با صنعت حرکت کند و بتواند نیازهای صنعت را برطرف کند. رئیس دانشگاه اردکان تصریح کرد: در همین راستا با افتتاح پژوهشکده داروهای گیاهی دانشگاه کشاورزی سعی شده با توجه به اقلیم شهرستان و کمبود منابع آبی گیاهانی متناسب با این شرایط پرورش داده شوند. در همین راستا گلخانه ای نیز احداث شده و طرح‌های پژوهشی خوبی در حال انجام است.

وی افزود: کانون تفکر محیط زیست و آب در راستای مطالبه های محیط زیستی و آلودگی شهرستان و همچنین کمبود منابع آبی همکاری خوبی با مسئولین شهرستان داشته اند.

بهجتی اذعان داشت: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اردکان با دارا بودن ۷ رشته در ارتباط با صنعت شهرستان فعالیت کرده و می‌تواند پاسخگوی برخی از نیازهای شهرستان باشد.

وی تاکید کرد: توسعه صنعت آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال دارد، آرمان ما نیز توسعه متوازن و پایدار است. در نتیجه دانشکده علوم انسانی و رشته های روانشناسی و مشاوره ما فعالیت های خوبی در این زمینه داشته و خوشبختانه در استان سرآمد هستند.

این مقام مسئول اعلام کرد: احداث آموزشکده پیرادامپزشکی اردکان در خصوص صنعت اسب پیشرفت بسیار خوبی بوده و با توجه به بازدهی بالا و دانش اعضای هیات علمی فنی در آموزشکده آماده پاسخگویی به نیاز ها است. از سوی دیگر امسال افتتاح نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی در استان که در منطقه منحصر به فرد بوده و توانایی پاسخ به نیاز دامداران منطقه را دارا است را شاهد بودیم.

 وی اظهار کرد: دانشگاه اردکان عملکرد پژوهشی بسیار خوبی داشته به عنوان مثال اخذ مجوز تشکیل کارگروه اخلاق در پژوهش و راهیابی عضو هیئت علمی دانشگاه اردکان برای دومین بار به جمع یک درصد دانشمندان برتر دنیا از جمله این موارد است.

بهجتی افزود: برای چهارمین سال متوالی پژوهشگر برتر استان در دانشگاه اردکان حضور دارد. همچنین این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه استان شناخته شده و در رتبه ۹۹ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار دارد.

 وی بیان داشت: سرانه مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه اردکان به صورت میانگین از سال ۲۰۱۶  1.6 بوده است. همچنین از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۲۹۱ مقاله انگلیسی، ۳۲۶ مقاله فارسی و ۴۳ طرح و ۱۱ کتاب در این دانشگاه منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا