کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری باید توسط حزب و جبهه های سیاسی ارائه شود.

یزدفردا: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در جریان بررسی قانون انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد داد که دبیران کل احزاب سیاسی که سابقه فعالیت سیاسی در چارچوب نظام دارند، بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند که وکلای ملت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

محمد صالح جوکار درباره این پیشنهاد، گفت: در این پیشنهاد آمده است که دبیران کل احزاب بزرگ و ملی بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند که این موضوع ابهام دارد و شورای نگهبان قطعا آن را رد می کند و باید مشخص شود.

وی بیان کرد: ما ۲۵۰ حزب و گروه سیاسی داریم که مجوز دریافت کرده اند بنابراین، یک حزب ۱۰ یا ۲۰ نفره نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: البته در ماده ۲ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است که برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری باید توسط حزب و جبهه سیاسی داده شود اما به هر صورت نباید این گونه باشد که لزوما دبیر کل یک حزب ۲۰ نفره بتواند در انتخابات کاندیدا شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حق همه ملت حضور در انتخابات ریاست جمهوری است و ما نباید برخلاف عدالت رفتار کنیم و فضا را برای حضور برخی از افراد باز کنیم و فضا برای برخی از افراد محدود شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا