رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه ،گفت: ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بودجه از محل صندوق توسعه ملی به تازگی برای کنترل روان آب‌ها و عملیات بیولوژیک خاک در حوزه آبخیز غرب این شهرستان اختصاص یافت.

یزدفردا: مرتضی سعیدی به بارندگی و سیلاب ۱۶ آذرماه ۹۹ در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲۰ میلیارد ریال این مبلغ برای ادامه پروژه احداث ۱۶ آبگیر ، ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه مدیریت هرز آب در هزار و ۳۰۰ هکتار و سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هم در اجرای پروژه عملیات بیولوژیک در ۲۷۰ هکتار هزینه می شود.

برای عملیات بیولوژیک و مدیریت هرز آب در مراتع  ۱۱ میلیارد ریال  تخصیص یافت

سعیدی ، با اشاره به آغاز عملیات بیولوژیک و مدیریت هرز آب ها در مراتع ، گفت : برای اجرای این طرح ها همچنین ۱۱ میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تقویت پوشش گیاهی با اجرای مدیریت هرزآب و عملیات بیولوژیک خاک از سوی  پیمانکاران در سطح هزار و ۵۷۰ هکتار از مراتع حوزه های آبخیز غرب شهرستان در دست اجراست .

رییس منابع طبیعی ابرکوه خاطرنشان کرد: سال گذشته با مساعدت دولت از محل اعتبار صندوق توسعه ملی ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سه پروژه آبخیزداری ، مدیریت هرزآب وعملیات بیولوژیک با هدف تقویت پوشش گیاهی و  افزایش سطح آب سفره های زیرزمینی و جلوگیری از نفوذ سیلاب به مرکز شهرستان هزینه شد.

پروژه های غرب و علی آباد ابرکوه  نقش اساسی در جلوگیری خسارت سیل دارد

وی افزود: این پروژه ها در ۲ حوزه غرب ابرکوه و علی آباد بخش بهمن اجرا شد که  نقش اساسی در جلوگیری از خسارت سیل در محدوده مسکن مهر، آزادگان ، ولایت و محله گلکاران ابرکوه و همچنین شهر مهردشت مرکز بخش بهمن دارد.

این مسوول با تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی و مراتع از روستاییان خواست، هرگونه تخریب و تصرف و برداشت غیرمجاز از منابع طبیعی و مراتع را به سامانه ۱۵۰۴، یا با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۸۲۱۳۳۴ اطلاع رسانی کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا