یک واحد آموزشی با ۶ کلاس درس که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، عصر یکشنبه با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد و جمعی از مسوولان محلی در شهر تازه تاسیس « مَجومِرد» شهرستان اشکذر به بهره برداری رسید.

یزدفردا: استاندار یزد در آیین افتتاح این مدرسه با اشاره به نخستین سالگرد شهید سلیمانی از همه کسانی که به نام و یاد این شهید والا مقام این واحد آموزشی را ساختند قدردانی کرد و افزود: سردار سلیمانی همه هستی خود را برای انقلاب، نظام، کشور و مردم هزینه کرد. 

طالبی با اشاره به وصیت سردار سلیمانی که بر سنگ مزارش «سرباز حاج قاسم سلیمانی» نوشته شود،تصریح کرد: چه افتخاری بزرگی است که انسانی خود را سرباز نظام، انقلاب، میهن و مردم بداند و هر عنوان و  لقب دیگری برای خود فرد است ،امیدوارم همه ما سرباز این کشور، نظام  و مردم باشیم.

 احداث یک مدرسه به نام شهید سلیمانی در ۱۰ شهرستان استان یزد  

همچنین جواد ذاکر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد در آیین افتتاح مدرسه یادشده در مجومرد با گرامیداشت یاد و خاطر سردار دل ها، گفت: این واحد آموزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا و سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه از محل منابع ملی و استانی ساخته شد.‌ 
وی اظهار کرد : احداث یک مدرسه به نام شهید سلیمانی در هر یک از ۱۰ شهرستان استان از جمله برنامه های این اداره کل است که نخستین واحد آن امروز در شهر مجومرد شهرستان اشکذز افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد. 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس استان یزد اظهار امیدواری کرد که با انجام پیگیری ها همزمان با آغاز سال تحصیلی آینده اتفاق خوبی در حوزه فضاهای آموزشی اشکذر صورت گیرد.

ذاکر از بهره برداری  سه زمین چمن مصنوعی که هم اکنون در اشکذر در دست احداث است  نیز خبر داد.

در این مراسم از مهندسان ناظر مدرسه یادشده علی گلزار، محمدرضا شریفیا و محمد مصطفی خوبیاری با اهدا لوح توسط از سوی استاندار یزد قدردانی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا