معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: در 9 ماهه سال جاری 3100 مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

یزدفردا: معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: در 9 ماهه سال جاری 3100 مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی منش، معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با اشاره به نقش مشاوره در رفع و کاهش مشکلات نیازمندان بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری 3100 مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

وی بابیان اینکه خدمات مشاوره‌ای مکمل و پیوست ارائه سایر خدمات این نهاد به مددجویان است، افزود: سالم‌سازی و رفع کمبودهای فکری، فرهنگی و عاطفی در پرتو مشاوره و راهنمایی راه‌حل ریشه‌کنی و مبارزه با مشکلات و معضلات خانواده‌های نیازمند است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: امسال سلامت روان تمامی مددجویان 18 تا 50 سال تحت حمایت استان در قالب پرسشنامه سنجیده شد و خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی بر این اساس انجام شد.

وی تصریح کرد: ازجمله اهداف مهم کمیته امداد هدایت و راهنمایی افرادی است که در محرومیت بسر می‌برند و شرایط بروز اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی برای آنان بسیار مهیا است، بنابراین این نهاد برای جلوگیری از انحراف این طیف وسیع و کاهش بروز ناهنجاری‌ها زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها و بهبود اوضاع اجتماعی آنان با استفاده از مشاوران متخصص و متعهد را فراهم کرده است.

وی گفت: این نهاد از ظرفیت سایر سازمان‌ها ازجمله کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مراکز مشاوره با انعقاد قراردادهای همکاری برای ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان نیز استفاده می‌کند.

اسلامی منش بیان کرد: مشاوره ازیک‌طرف نقش پیشگیری‌کننده از بروز مشکلات و از طرفی دیگر نقش درمان‌کننده دارد و می‌تواند در رفع و یا کاهش مشکلات و آلام ناشی از آن مؤثر واقع شود.

وی یادآور شد: صیانت از سلامت روانی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان در راستای توانمندسازی آنان، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کمک به خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی همچون انتخاب رشته تحصیلی، شغلی و همسرگزینی، شکوفایی و بالندگی استعدادهای تحصیلی و شناخت مشکلات روحی و روانی در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی از دیگر اهداف این نهاد در هدایت و راهنمایی نیازمندان و مددجویان است.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا