کمیته امداد شهرستان اشکذر در 9 ماهه سال جاری به‌منظور حمایت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت 66 میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به آنان کمک کرد.

یزدفردا: کمیته امداد شهرستان اشکذر در 9 ماهه سال جاری به‌منظور حمایت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت 66 میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به آنان کمک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدعلی کریمی زارچی، رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر بابیان اینکه توجه و رسیدگی به مسائل فرهنگی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت ازجمله رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: هم‌اکنون 312 دانش‌آموز و 41 دانشجو از خدمات حمایتی و فرهنگی کمیته امداد در شهرستان اشکذر استفاده می‌کنند.

وی افزود: کمیته امداد شهرستان اشکذر در 9 ماهه سال جاری به‌منظور حمایت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت 66 میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به آنان کمک کرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان اشکذر بیان کرد: بحث آموزش مددجویان تحت حمایت نیز از طریق فضای مجازی و کانال‌های پیام‌رسان به تفکیک مادران، دختران در شرف ازدواج و نوعروسان و دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر انجام می‌شود و محتوا و عناوین آموزشی ازجمله احکام، اخلاق اسلامی، مهارت‌های زندگی و آموزش قرآن به‌صورت غیرحضوری صورت می‌پذیرد و تقسیم‌بندی گروه‌های آموزشی با رعایت معیار و مطابق با عناوین آموزشی و اساتید مجرب انجام می‌شود.

 وی افزود: در سال جدید تحصیلی تعداد پنج عدد تبلت به ارزش هشت میلیون تومان با کمک خیران و حامیان نیکوکار برای استفاده آموزشی به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

کریمی زارچی یادآور شد: طرح آموزش یاس با حضور دختران واجدالشرایط تحت حمایت در روستای کافی آباد منطقه خضرآباد با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان و کمیته امداد به‌عنوان نیروهای امدادی و داوطلب برای ارائه آموزش به مشمولان در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران‌ها و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد آموزش‌دیده در خانه‌های هلال انجام شد.

وی بیان کرد: ازجمله اهداف این طرح ایجاد انگیزه درزمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح است که سبب ارتقاء عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبین می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا