امام‌جمعه بهاباد دردیداربارئیس کمیته امداد و مسئول ستاد زکات شهرستان گفت: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات به رفع محرومیت در جامعه کمک می‌کند.

یزدفردا: امام‌جمعه بهاباد در دیدار با رئیس کمیته امداد و مسئول ستاد زکات شهرستان گفت: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات به رفع محرومیت در جامعه کمک می‌کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی، امام‌جمعه بهاباد بابیان اینکه زکات در قرآن در کنار نماز آورده شده است که در نماز انسان با خدا ارتباط دارد اما در زکات فرد غیر از ارتباط با خدا با افراد دیگر هم ارتباط دارد، گفت: زکات یکی از واجبات دین اسلام است مسلمانان با پرداخت آن باعث کاهش شکاف و فاصله اقتصادی در جامعه و کمک به نیازمندان می‌شوند.

امام‌جمعه بهاباد با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات از یک‌سو موجب پاکی، تربیت زکات دهنده و رشد اموال وی و از سوی دیگر موجب رفع مشکلات عمران و آبادانی مناطق زکات دهنده است، افزود: پرداخت زکات از وظایف مهم شرعی است که باید همه مردم و مسئولان برای انجام این فریضه الهی و مؤثر بیش از گذشته وظایف دینی خود را انجام دهند.

ابراهیمی بشکانی در ادامه به اجرای طرح‌های اشتغال‌زائی و پرداخت تسهیلات کمیته امداد بهاباد اشاره کرد و افزود: ایجاد طرح‌های اشتغال در شهرستان باید طرح‌های ترکیبی باشد تا به مددجو کمک کند.

امام‌جمعه بهاباد بابیان اینکه زکات به‌عنوان فریضه الهی بارها و بارها در قرآن مجید مورد تأکید قرارگرفته که این امر خود نشانه اهمیت آن است، افزود: پرداخت زکات یکی از ارکان اصلی و کلیدی جامعه اسلامی است.

رئیس شورای زکات شهرستان بهاباد به اهمیت کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند و ایتام تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مسئولان باید برای تقویت بنیه علمی دانش اموزان تحت حمایت وقت بگذارند و با تشکیل کلاس‌های تقویتی، دانش و علم دانش آموزان را بالابرده تا به درجات نخبه و علمی برسند و باعث شکوفایی کشور و منطقه شوند.

وی ضمن تشویق دانش‌آموزان به تحصیل و تهذیب علم، آنان را به تلاش بیش‌ازپیش برای موفقیت در زندگی دعوت کرد و از دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مملکت خواست تا درراه تحصیل علم و دانش از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امام‌جمعه بهاباد افزود: کمیته امداد به عنوان یک نهاد مهم و خدمتگزار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و از زمان تأسیس تاکنون منشأ خدمات زیادی برای نیازمندان و محرومان جامعه اسلامی بوده است.

در ادامه این مراسم حمید دهقان بهابادی، رئیس کمیته امداد بهاباد بابیان اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام، گزارشی از اقدامات و عملکرد ستاد زکات شهرستان بهاباد در 9 ماهه سال جاری ارائه کرد و گفت: در 9 ماهه امسال دو میلیارد و 300 میلیون تومان زکات توسط عاملین زکات از زکات دهندگان دریافت شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا