استاندار یزد با اشاره به اهمیت سیاست فروش اموال مازاد دولت، اطلاع رسانی به جامعه هدف را خواستار شد و گفت: در این زمینه باید تلاش های موثرتری صورت گیرد.

یزدفردا: به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد حاکیست محمد علی طالبی در نشست کارگروه مولدسازی و فروش اموال و دارایی های دولت استان افزود: سرمایه گذاران، صاحبان صنایع، اصناف و عامه مردم باید در جریان  فروش املاک دولت قرار گیرند تا با اطلاع و اگاهی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برخی املاک بزرگ دولت بسته به موقعیت و مکان، دارای ارزش و کاربری خاص خود است و برخی صاحبان صنایع و سرمایه گذاران می توانند نسبت به خرید آن با کاربری تجاری، صنعتی، ورزشی و غیره اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم در این نشست بر شناسایی و معرفی اموال مازاد و بلااستفاده دولت تاکید کرد و گفت:  با فروش اموال مازاد ضمن تامین کسری منابع  هزینه های دولت را نیز کاهش خواهیم داد.

محسن صادقیان با بیان اینکه برخی دستگاههای استانی به صورت متمرکز عمل می کنند؛ خواستار ثبت اطلاعات املاک خود در سامانه جامع اموال دستگاههای دولتی (سادا) شد.

وی خاطرنشان کرد: املاک مازاد دولی استان ارزش گذاری و تفکیک و بر اساس ضوابط شهرسازی نسبت به تغییر کاربری آن اقدام می شود.

در این نشست مدیران ادارات کل ورزش و جوانان و منابع طبیعی استان یزد گزارشی از وضعیت اموال مازاد دستگاه خود و نحوه فروش آن ارائه کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا