فرماندار یزد به همراه رئیس شورای اسلامی شهر یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، شهردار ناحیه تاریخی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری از کتابخانه مرکزی یزد و محوطه پیرامونی آن دیدن کردند و برای ساماندهی محوطه اطراف آن قول مساعد دادند.

یزدفردا: سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد؛ غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد؛ سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان؛ سیدمحمود کشفی‌پور، شهردار ناحیه تاریخی یزد، سیدمحمد میرجلیلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد؛ حمیدرضا رحیم‌دل، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد و جمعی از مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری از کتابخانه مرکزی یزد و محوطه پیرامونی آن دیدن کردند.

در این بازدید که به منظور بررسی وضعیت محوطه اطراف کتابخانه و ساماندهی آن صورت گرفت، مسئولان شهرستان ضمن تأکید بر حل مشکل پلاک‌های اطراف کتابخانه و ساماندهی و زیباسازی آن تا پیش از موعد افتتاح رسمی، راهکارهای خود برای ساماندهی هرچه بهتر این بخش‌ها را ارائه کردند.

رستگاری، فرماندار یزد این حضور را در ادامه بازدید چند روز پیش خود ارزیابی و خاطرنشان کرد: محوطه پیرامونی کتابخانه مرکزی با شرایط مطلوب و امکانات مدرن کتابخانه متناسب نیست و لازم است دستگاه‌های مختلف همچون شهرداری و میراث فرهنگی در اسرع وقت نسبت به ساماندهی محوطه بیرونی اقدام کنند.

دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در جریان این بازدید، تسریع در روند ساماندهی فضاهای اطراف کتابخانه را خواستار شد و از مجموعه شهرداری و شورای شهر یزد نیز خواست اختصاص پارکینگ مناسب برای استفاده اعضا، همکاران و مراجعان کتابخانه را در دستور کار قرار دهند.

رئیس شورای شهر یزد و مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز با تأیید شرایط نامطلوب زمین‌های اطراف کتابخانه، قول پیگیری و رفع نابسامانی محوطه اطراف کتابخانه مرکزی را دادند.

حاضران در این بازدید همچنین از بخش‌های داخلی کتابخانه نیز دیدن کردند.

گفتنی است، این بازدید در آستانه افتتاح کتابخانه مرکزی یزد توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی و به منظور بحث در خصوص ساماندهی محوطه پیرامونی این کتابخانه و پیگیری اختصاص پارکینگ مناسب در اطراف کتابخانه برای دسترسی مطلوب اعضا و مراجعان، ترتیب داده شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا