مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد در مورد گرانی تخم مرغ در استان توضیحاتی ارائه داد.

یزدفردا: علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد علت اصلی گرانی تخم مرغ  را نبود نظارت عنوان کرد و گفت: نظارت در خرده فروشی و عمده فروشی بر عهده سازمان صنعت معدن و تجارت و نظارت در واحد‌های تولیدی تخم مرغ و مرغ برعهده جهاد کشاورزی است.

او با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی نهاد رسیدگی به تخلفات است، افزود: وظیفه بازرسی با دستگاه‌های نظارتی سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف است.

مختاری با بیان اینکه از یک میلیون و ۸۱۸ هزار تخم مرغ تخمگذار موجود در استان، روزانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: حدود ۴۰ تا ۵۰ تن تخم مرغ با تعهد اتحادیه و به قیمت قانونی در سطح استان توزیع نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از ارجاع ۸۲ پرونده به مجموعه تعزیرات حکومتی خبر داد و تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال است که سه پرونده رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده و چند پرونده هم در مرحله تحقیقات است.

او همچنین ادامه داد: اگر واحد تولیدی مرغ و تخم مرغ با سازمان صنعت معدن و تجارت همکاری نکند، سازمان صمت می‌تواند فرم گزارش مبنی بر اینکه این واحد متعهد بوده و وظیفه خود را انجام نداده است را به تعزیرات حکومتی ارائه کند.

مختاری جریمه نقدی، لغو پرونده و تعطیلی محل کسب را از اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان بر شمرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا