تاکنون 7 هزار و100 مورد از بنگاه های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده که 4696 بنگاه مبلغی بالغ بر 131هزارمیلیارد تسهیلات دریافت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری سرپرست این اداره کل در خصوص برنامه های انجام شده این اداره کل در زمینه دست یابی به شعار سال گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران بنده در سطح استان برنامه های بسیار خوبی در زمینه اشتغال و تعاون به ویژه در دوران کرونا با محوریت حوزه سرمایه گذاری انجام گرفته است.

وی با اشاره به اولویت دادن صدور مجوزهای پشتیبان مشاغل خانگی با شناسایی طرح های پیشرو و دارای زنجیره ارزش اقتصادی تصریح کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، دستگاه های اجرایی طرح های پشتیبان دارای مزیت نسبی و رقابتی و قابلیت اتصال به بازار بزرگتر را در اولویت معرفی به اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی  قرار دادند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد توانمندسازی مدیران مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را یکی دیگر از برنامه مهم این اداره کل عنوان کرد و افزود: هر ساله دوره های آموزشی با هدف توانمند سازی مدیران مراکز مشاوره و خدمات کارافرینی در سطوح استانی و کشوری برگزار می شود؛ امسال نیز در آبان ماه (هفته جهانی کارآفرینی) علیرغم شیوع ویروس کرونا این دوره­ها بصورت مجازی و نظامند در سطح کشور و استان اجرایی گردید.

این مقام مسئول استانی ضمن اشاره به اجرای موثرتر طرح کارورزی و مشوق بیمه ای برای جامعه هدف گفت: اطلاع رسانی و ارسال دستورالعمل اجرایی از طریق مکاتبه با کلیه دستگاه های اجرایی، تشکل های کارگری و کارفرمایی، دانشگاه ها و... به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح ها انجام گرفته است.

تشکری افزود: تاکنون 7 هزار و100 مورد از بنگاه های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده که 4696 بنگاه مبلغی بالغ بر 131هزارمیلیارد تسهیلات دریافت کرده اند.

وی اختصاص اعتبارات کمک هزینه در راستای اخذ استانداردهای ملی و بین المللی (ایزو) به چندین شرکت تعاونی تولیدی را یکی از فعالیت های مهم در حوزه تعاون اعلام کرد و گفت: قراردادهایی جهت کمک هزینه برای اخذ گواهی نامه های ایزو 8 شرکت تعاونی تولیدی در راستای توانمندسازی آن ها منعقد شد.

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد اختصاص کمک بلاعوض به تعاونی های تولیدی فرش دستباف، توانیابان و روستا تعاون، معرفی 5 شرکت تعاونی متقاضی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون، انعقاد تفاهمنامه و پرداخت کمک بلاعوض به 2 شرکت تعاونی تولیدی توانیابان (معلول و مددجویان بهزیستی) و انعقاد تفاهمنامه و پرداخت کمک بلاعوض به 3شرکت تعاونی تولیدی روستایی را از دیگر برنامه های عملیاتی این اداره کل عنوان کرد.

وی در پایان به ایجاد مرکز نوآوری و توسعه تعاونی در استان جهت حمایت از تعاونی های دانش بنیان و نوآور اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز نوآوری و توسعه تعاونی در راستای حمایت از تعاونی دانش بنیان، خلاق و نوآور جهت جذب و شناسایی نیروی نخبه و خلاق و هدایت و حمایت ایده ها به عمل و تولید ایجاد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا