رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری «قرآن و عترت» در این استان، از اختصاص جایزه ویژه استانی در رشته صحیفه سجادیه خبر داد.

یزدفردا: حسین دشتی از برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان خبر داد و اظهار کرد: این آزمون در سال جاری به دلیل شرایط ناشی از کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون بدون محدودیت سنی و قابل ثبت‌نام برای هر فرد در تمام رشته‌ها برگزار می‌شود یادآور شد: به برترین‌ها گواهینامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

دشتی با اشاره به اینکه نوزدهمین آزمون قرآن و عترت در ۱۴ رشته اعم از حفظ، مفاهیم و تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و سبک زندگی برگزار می‌شود؛ «حفظ و مفاهیم سوره بقره»، «حفظ و مفاهیم جزء ۳۰»، «حفظ و مفاهیم جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول»، «حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم»، «ترجمه و تفسیر سوره بقره»، «حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه»، «صحیفه سجادیه (دعای مکارم‌ الاخلاق)»، «آشنایی با سبک زندگی معصومان(ع)را از رشته‌های این آزمون اعلام کرد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مهلت ثبت‌نام در این آزمون را تا پایان دی‌ماه جاری دانست و گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، هفته اول اسفندماه سال جاری به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد.

دشتی با اشاره به جوایز آزمون بیان کرد: مبلغ ده میلیون ریال بدون قرعه‌کشی به حافظان کل قرآن با نمره شفاهی ۱۰۰ و سه میلیون ریال به حافظان کل قرآن با نمره شفاهی ۹۰ اهدا می‌شود، همچنین در سایر رشته‌ها زیر ۱۰ سال مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و رشته‌های بالای ۱۰ سال مبلغ یک میلیون ریال به قید قرعه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص جایزه ویژه استانی در رشته صحیفه سجادیه گفت: با توجه به اینکه امسال استان یزد نامزد پایتخت صحیفه سجادیه است، ۱۰۰ جایزه ویژه رشته صحیفه سجادیه در بخش‌های حفظ و ترجمه دعای مکارم‌الاخلاق و به قید قرعه به برترین‌ها اهدا خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا