جلسه هفتگی تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در استان یزد به میزبانی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و با حضور مدیران ادارات و دستگاه‌های استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در این نشست که در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد؛ با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، مسائل مربوط به احتکار و محتکرین را شرح داد.
آیت الله ناصری در سخنان خود توصیه‌های حضرت علی(ع) به مالک اشتر در مورد نحوه برخورد با صنعتگران، تجار و صاحبان فن را توضیح داد و مدارا و حسن برخورد با صنعتگران، تجار و صاحبان فن، داشتن حسن نظر و نیت خیر و نظارت بر فعالیت‌های این افراد را از توصیه‌های حضرت به مالک اشتر عنوان کرد.
وی ضمن مذمت خروج سرمایه از کشور و سرمایه‌گذاری در کشور‌های خارجی افزود: می‌بایست در کشور خودمان سرمایه گذاری کرده و از درامدی که کسب می‌کنیم در زمان گرفتاری و سختی‌ها، یاری‌گر مردمان خودمان باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین احتکار و گران فروشی را از نظر حضرت علی (ع) عیبی بزرگ عنوان کرد و مقابله با احتکاراز سوی دولتمردان را امری ضروری دانست.
وی همچنین با اشاره به روایات امیرالمومنین (ع)، احتکار را عملی حرام و از جمله گناهان کبیره برشمرد.
گفتنی است جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در استان یزد به صورت هفتگی و با حضور مدیران ارشد ادارات و نهاد‌های استان در نخستین روز هر هفته و به میزبانی یکی از ادارات استان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا